Storro maakt veilig delen en opslaan van bestanden mogelijk

De Hengelose softwareontwikkelaar Storro beweert de oplossing voor veilige opslag van bestanden gevonden door juist geen gebruik te maken van de cloud; met dezelfde gemakken maar zonder de gevaren. Vanuit Innovatiefonds Twente (IFT) investeert fondsmanager PPM Oost in Storro om een bijdrage te leveren aan een veiligere digitale wereld. De onderneming zorgt voor werkgelegenheid voor met name hoogopgeleid personeel. Innovatiefonds Twente investeert samen met twee informal investors.
Friso Stoffer, financieel manager bij Storro: “Omdat in de cloud alle informatie van alle klanten centraal staat opgeslagen, is het voor hackers een geliefd doelwit. Die centrale architectuur moet worden aangepakt. Dat is precies wat Storro doet. De oplossing is bij uitstek geschikt voor het mkb, dat toenemend gevaar loopt nu de focus van hackers zich verlegt naar ondernemingen met minder budget voor informatieveiligheid. Een jong team van zes personen ontwikkelde de applicatie. In maart 2016 is het programma als bèta-versie gereleaset onder een besloten groep gebruikers. Sinds september 2016 is Storro voor iedereen beschikbaar en downloadbaar via https://storro.com/try."
Met de investering vanuit het Innovatiefonds Twente kan Storro haar eerste commerciële stappen zetten en zich op de markt bewijzen zo beweert Friso Stoffer: “De bèta-versie van het product is getest bij een paar honderd gebruikers en nu zetten we de stap richting de grotere commerciële uitrol. Uiteraard blijven we ontwikkelen om de oplossing naar een nog hoger niveau te tillen en daarmee onze unieke positie te kunnen behouden.”
Marius Prins, directeur PPM Oost ziet de urgentie om te investeren in cybersecurity: “Bij iedere nieuwe aanval die het nieuws bereikt, wordt de noodzaak tot informatieveiligheid bekrachtigd. Storro kan in deze groeimarkt zeker een rol van betekenis spelen. Met name geloof ik in de onorthodoxe aanpak om juist geen cloudoplossing te zoeken in combinatie met de unieke elementen ten opzichte van wat er al op de markt is aan ‘vergelijkbare’ producten.” D