Floris Hulshoff Pol - 23 maart 2023

Adobe introduceert nieuwe innovaties en toepassingen

Adobe introduceert nieuwe innovaties en toepassingen image

Tijdens Adobe Summit 2023, een Digital Experience conferentie. zijn er veel nieuwe aankondigingen gedaan. Adobe trapt het event af met de onthulling van een breed scala aan productinnovaties in Adobe Experience Cloud, de oplossing voor het beheer van klantervaringen, en Adobe Creative Cloud, het platform voor het creëren van content voor ervaringsgerichte groei. De innovaties zijn gericht op nieuwe generatieve AI-diensten, personalisatie, contentbeheer en productanalyse.

Voor het eerst sinds 2019 keert Adobe Summit terug naar Las Vegas. Het event is zowel fysiek als online te volgen, ondersteund door Adobe Experience Cloud. Sprekers tijdens Summit zijn onder meer scenarioschrijver en regisseur Aaron Sorkin, komiek en actrice Tig Notaro, T-Mobile EVP en CDO Marcus East. Ook kunnen aanwezigen genieten van liveoptredens van muzikanten Macklemore en Rev. Run.

AI-gebaseerde innovaties
Content vormt de basis van de nieuwe generatie digitale ervaringen. Nieuwe innovaties van Adobe Experience Cloud en Creative Cloud optimaliseren de creatie, levering en het meten van content. Tijdens Adobe Summit presenteert Adobe Sensei generatieve AI-diensten, waaronder Adobe Firefly - Adobe's nieuwe creatieve generatieve AI-dienst gericht op het genereren van afbeeldingen en teksteffecten – evenals nieuwe generatieve AI-innovaties in Adobe Experience Cloud, die end-to-end marketingworkflows aandrijven. Adobe presenteert de nieuwe oplossingen:

Adobe Sensei Generative AI Services is een reeks innovaties die de manier waarop bedrijven klantervaringen leveren zal vernieuwen. Deze nieuwe generatieve AI-diensten worden geïntegreerd in Adobe Experience Cloud om productiviteit te verbeteren, met volledige creatieve controle en vertrouwde bestuursmogelijkheden. Sensei GenAI maakt gebruik van meerdere grote taalmodellen (LLM's), waaronder Microsoft Azure OpenAI en FLAN-T5 binnen Adobe Experience Platform, afhankelijk van unieke bedrijfsbehoeften.

Adobe Firefly is een reeks creatieve AI-modellen, in eerste instantie gericht op het genereren van afbeeldingen en tekststijlen. Adobe Firefly wordt geïntegreerd in Adobe Experience Cloud voor bedrijven om content te genereren die veilig is voor commercieel gebruik, met behulp van een model dat voornamelijk is getraind op honderden miljoenen professionele Adobe Stock-afbeeldingen en andere openlijk beschikbare content.

Samen zullen Adobe Firefly en Sensei GenAI fungeren als een hulpmiddel voor creatieve en marketingafdelingen, inclusief de mogelijkheid om met meer precisie, kracht en gemak nieuwe contentgedreven ervaringen te creëren – direct binnen Adobe Creative Cloud, Adobe Experience Cloud en Adobe Document Cloud-applicaties en -workflows.

Verdere productinnovaties aangekondigd tijdens Summit:

Customer Journey Analytics voor productteams breidt de analyse van klanttrajecten uit tot meer dan web- en app-gebaseerde inzichten en verbindt gegevens via meerdere consumentenapparaten en -kanalen, zodat bedrijven inzicht krijgen in volledige klanttrajecten, inclusief het gebruik van producten en diensten door klanten.

Adobe Experience Manager (AEM) geeft een nieuwe definitie aan de categorie Content Management Systemen door teams in staat te stellen websites en mobiele apps eenvoudig bij te werken met behulp van populaire tekstverwerkings- en spreadsheetprogramma's. De nieuwe AEM maakt ook gebruik van Adobe Sensei AI om te analyseren hoe verschillende kenmerken van content de prestaties bij verschillende doelgroepen beïnvloeden, en beveelt veranderingen aan die beter aanslaan bij kijkers.

Eerste uitgebreide content supply chain-oplossing in de sector, waarmee teams effectievere content in minder tijd kunnen ontwikkelen. De oplossing brengt toepassingen, diensten en integraties van Adobe Creative Cloud en Adobe Experience Cloud samen.

Adobe Express for Enterprise brengt een van de meest innovatieve en toegankelijke tools van Creative Cloud in een universele creatieve oplossing voor marketeers en bedrijfsleiders, zodat iedereen met elk creatief vaardigheidsniveau gemakkelijk merkcontent kan maken, eraan kan werken en deze kan delen.

Integratie tussen Adobe Express en Adobe Experience Manager Assets stroomlijnen end-to-end contentworkflows, waardoor meer uniforme contentontwikkelings- en marketingprocessen mogelijk worden.

Project Sunrise, een nieuwe e-commerce-ready oplossing van Adobe, verbindt creatieve en marketing professionals om samen fotorealistische 3D-producten om te zetten in 2D-assets voor e-commerce platforms. Project Sunrise is gebaseerd op Substance 3D, Adobe's 3D-ontwikkelingsoplossing die door grote merken wereldwijd wordt gebruikt, waaronder Amazon, Ben & Jerry's, Burberry, HUGO BOSS, Louis Vuitton, Salomon en Ubisoft.

Anil Chakravarthy, president, Digital Experience Business bij Adobe: "Groei ontstaat uit ervaringen. Het vermogen om op efficiënte wijze digitale ervaringen te schalen en te personaliseren via verschillende platformen is essentieel om duurzame winstgevendheid te bereiken. Omdat de digitale economie zich blijft uitbreiden en effectief customer experience management een noodzaak blijft, biedt Adobe Experience Cloud elk bedrijf een nieuw AI-hulpmiddel - en meer kracht, precisie en snelheid met de nieuwste productinnovaties."

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!