Witold Kepinski - 28 juni 2023

ThoughtSpot neemt Mode over

ThoughtSpot, het AI-Powered Analytics- bedrijf, heeft aangekondigd dat het een definitieve overeenkomst heeft getekend voor de overname van Mode Analytics, een moderne Business Intelligence (BI)-platform dat datateams en zakelijke teams samen om impact te stimuleren, in een cash- en equity-deal ter waarde van 200 miljoen dollar.

ThoughtSpot neemt Mode over image

Na afronding van de overname wordt Mode een volledige dochteronderneming van ThoughtSpot. Door hun respectieve technologie te combineren als een veelzijdige suite van analytische tools, stellen de twee bedrijven datateams over de hele wereld in staat om met vertrouwen business intelligence te transformeren met generatieve AI en snel, veilig en op schaal waarde te leveren aan het bedrijf zo melden de twee partijen.

De aankondiging volgt op een recordjaar voor ThoughtSpot en zal de groei van het bedrijf verder versnellen. In het afgelopen fiscale jaar heeft ThoughtSpot een 100% groei gezien in zijn SaaS ARR, gedreven door het succes van het bedrijf bij het helpen van zowel internationale ondernemingen zoals Verizon, CVS, Anthem, Capital One, Snowflake en Comcast als digital natives zoals Wellthy, Modern Milkman, en Huel, maken effectiever gebruik van hun gegevens in de cloud.

Met de overname zal de ARR van ThoughtSpot groeien tot meer dan $ 150 miljoen, terwijl het klantenbestand wordt verdubbeld. Met zeer weinig klantoverlap, zal deze transactie voor elk bedrijf nieuwe kansen creëren om hun respectieve producten aan klanten te brengen, terwijl Mode verder wordt geschaald over de internationale marktaanwezigheid van ThoughtSpot en brede kanaal- en partnerallianties.

Lees meer details hier.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!