Wouter Hoeffnagel - 02 augustus 2023

ServiceNow, NVIDIA en Accenture versnellen ontwikkelen van generatieve AI bij klanten

ServiceNow, NVIDIA en Accenture lanceren AI Lighthouse. Met dit programma willen de partijen de ontwikkeling en toepassing van generatieve AI-mogelijkheden in bedrijven versnellen.

ServiceNow, NVIDIA en Accenture versnellen ontwikkelen van generatieve AI bij klanten image

AI Lighthouse bouwt voort op de bestaande strategische samenwerking tussen ServiceNow, NVIDIA en Accenture. De partijen willen klanten in verschillende sectoren helpen bij het ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van nieuwe generatieve AI use cases.

Als ontwerppartners samenwerken

AI Lighthouse brengt het enterprise automation platform van ServiceNow, AI supercomputing en software van NVIDIA en de AI transformation services van Accenture samen. Het aanbod stelt klanten in staat om als ontwerppartners samen te werken aan de ontwikkeling van grote AI-taalmodellen (LLM's) en op maat gemaakte toepassingen.

"Dit is een belangrijk moment voor bedrijven om de manier waarop we werken opnieuw vorm te geven", zegt ServiceNow president en CEO Bill McDermott (foto). "ServiceNow, NVIDIA en Accenture ontwikkelen een blauwdruk voor AI-first bedrijfsinnovatie in de markt. We verwachten dat het AI Lighthouse-programma zal leiden tot vooruitstrevende ideeën met een enorme ROI: 'return on intelligence'."

Dagelijkse applicaties transformeren

"Sectoren zijn druk bezig om generatieve AI-tools in te zetten voor hun activiteiten in een tempo dat hoger ligt dan bij elke eerdere technologieverschuiving", zegt Jensen Huang, oprichter en CEO van NVIDIA. "NVIDIA, ServiceNow en Accenture werken samen om klanten te helpen voorop te lopen in hun sector door generatieve AI-tools te gebruiken die hun eigen kennis benutten om de applicaties die ze elke dag gebruiken te transformeren."

"Generatieve AI biedt een enorm potentieel voor organisaties - het kan hen helpen hun manier van werken opnieuw uit te vinden, hun dienstverlening te verbeteren, zich te onderscheiden en betere prestaties mogelijk te maken", zegt Julie Sweet, voorzitter en CEO van Accenture. "Onze uitgebreide samenwerking met ServiceNow en NVIDIA biedt onze klanten toegang tot gecombineerde ervaring, expertise en inzichten die hen helpen krachtige, relevante en verantwoorde generatieve AI use cases te creëren en sneller de waarde van deze transformatieve technologie te realiseren."

De kracht van het AI Lighthouse-programma uit zich voor zakelijke klanten in:

  • handmatig werk voor klantenserviceprofessionals verminderen met overzichten en inzichten die hen helpen problemen sneller op te lossen.
  • het aantal cases door werknemers terugdringen door het bieden van toegang tot selfservice-mogelijkheden, en het bieden van prettige ervaringen op basis van natuurlijke taal.
  • content automatisch genereren, waaronder intelligente zoekresultaten, werkbonnen en artikelen uit de knowledge base.
  • productiviteit van ontwikkelaars verhogen met slimme aanbevelingen voor code.

Nieuwe generatieve AI use cases ontwikkelen

ServiceNow lanceerde sinds mei al een reeks generatieve AI-mogelijkheden gelanceerd, die specifiek gebouwd voor het Now Platform. De toepassingen zijn binnen zakelijke omgevingen getest in samenwerking met grote farmaceutische, financiële-, productie- en zorgbedrijven. Het AI Lighthouse-programma bouwt hierop verder om samen te werken aan het ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van nieuwe generatieve AI use cases met een selecte groep klanten op het gebied van IT service management (ITSM), customer service management (CSM) en employee experience.

Accelerated computing en software van NVIDIA, waaronder NVIDIA DGX AI supercomputing, NVIDIA DGX Cloud en NVIDIA NeMo LLM software leveren full-stack computing voor modeltraining en -afstemming. ServiceNow fungeert hierbij als het front-end workflowautomatiserings- en intelligentieplatform, terwijl Accenture zijn functionele- en sectorkennis en zijn ervaring met generatieve AI-strategie, -ontwerp en -delivery inzet voor het ontwikkelen van use cases voor klanten.

Workflows automatiseren

Het ServiceNow-platform automatiseert workflows binnen de organisatie door verschillende afdelingen, systemen en silo's met elkaar te verbinden en processen te automatiseren om de productiviteit te verhogen en gestroomlijnde werkervaringen mogelijk te maken. Now Assist is ServiceNow's generatieve AI-ervaring, die speciaal gebouwd is binnen het ServiceNow-platform. De toepassing is ontworpen om intelligente automatisering mogelijk te maken en de productiviteit te verhogen door terugkerende taken te vereenvoudigen, de flexibiliteit te vergroten en de gebruikerservaring te transformeren.

NVIDIA AI software en accelerated computing bieden het platform voor generatieve AI-toepassingen in verschillende sectoren. Organisaties kunnen NeMo en NVIDIA frameworks, geoptimaliseerde inferentie-engines en API's gebruiken om intelligentie toe te voegen aan generatieve AI-toepassingen, bijvoorbeeld voor het ontdekken van nieuwe medicijnen, intelligente chatbots, search en summarization.

Workflows intelligenter maken

Accenture kondigde onlangs al een investering van 3 miljard dollar in AI aan. Met de samenwerking bouwt het bedrijf hierop voort. Ook maakt het gebruik van het Accenture Center for Advanced AI, dat een focus kent op generatieve AI en grote taalmodellen (LLM). Accenture gaat het ontwerp en de engineering van domeinspecifieke LLM's en generatieve AI-mogelijkheden binnen het ServiceNow-platform versnellen om functionele en industriële workflows intelligenter te maken. Die toepassingen variëren van het verhogen van de productiviteit en de impact van agents met samenvattingen van de servicegeschiedenis en aanbevolen acties, tot het verbeteren van de kwaliteit en snelheid van selfservice met AI-aangedreven virtual agents.

BW Dutch IT Partner Day tm 11-06-2024 Nutanix BW start 6 mei - 20 mei
BN en BW Anderswerken 15-05-2024 tm 31-05-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!