Witold Kepinski - 30 augustus 2023

HP boekt minder omzet en winst in derde kwartaal gebroken boekjaar 2023

HP Inc. en haar dochterondernemingen (“HP”) maakten voor het derde kwartaal van 2023 een netto-omzet van 13,2 miljard dollar bekend, een daling van 9,9% (een daling van 7,4% bij constante wisselkoersen) ten opzichte van de periode vorig jaar. De nettowinst daalde met 32 procent naar 800 miljoen dollar.

HP boekt minder omzet en winst in derde kwartaal gebroken boekjaar 2023 image

Segmentresultaten derde kwartaal boekjaar 2023

De netto-omzet van Personal Systems bedroeg 8,9 miljard dollar, een daling van 11% op jaarbasis (een daling van 8% bij constante wisselkoersen) met een operationele marge van 6,6%. De netto-omzet van Consumer PS daalde met 12% en de netto-omzet van Commercial PS daalde met 11%. Het totaal aantal eenheden stegen met 3%, waarbij de PS-eenheden voor consumenten met 8% stegen en de commerciële PS-eenheden gelijk bleven.

De netto-omzet bij het Printing bedroeg 4,3 miljard dollar, een daling van 7% op jaarbasis (een daling van 5% bij constante wisselkoersen) met een operationele marge van 18,6%. De netto-omzet van Consumer Printing daalde met 28% en de netto-omzet van Commercial Printing daalde met 6%. De netto-omzet van Supplies daalde met 2% (vlak bij constante wisselkoersen). Het totale aantal hardware-eenheden daalde in totaal met 19%, waarbij de eenheden voor consumentendrukwerk met 20% daalden en de eenheden voor commercieel drukwerk met 8%.

“We hebben een solide kwartaal van opeenvolgende groei gerealiseerd, waarbij we sterke innovatie hebben gecombineerd met een gedisciplineerde uitvoering om een ​​winstgevend pc-marktaandeel te verwerven en onze non-GAAP EPS-doelstelling te bereiken”, aldus Enrique Lores (foto), President en CEO van HP. “Hoewel we in het vierde kwartaal nog een kwartaal van opeenvolgende groei verwachten, is de externe omgeving niet zo snel verbeterd als verwacht en als gevolg daarvan temperen we onze verwachtingen. We blijven vertrouwen hebben in ons vermogen om groei en waardecreatie op de lange termijn te stimuleren, terwijl we ons concentreren op de dingen die we kunnen beheersen en voortdurende vooruitgang boeken in het kader van ons Future Ready-plan.”

Lees meer hier.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!