Witold Kepinski - 24 oktober 2023

IBM en AWS werken nauwer samen rond generatieve AI

IBM heeft een uitbreiding aangekondigd van zijn relatie met Amazon Web Services (AWS) om meer gemeenschappelijke klanten te helpen bij het operationeel maken en ontlenen van waarde aan generatieve kunstmatige intelligentie (AI) .

IBM en AWS werken nauwer samen rond generatieve AI image

Als onderdeel hiervan wil IBM Consulting zijn generatieve AI-expertise op het gebied van AWS verdiepen en uitbreiden door tegen eind 2024 10.000 consultants op te leiden; De twee organisaties zijn ook van plan om gezamenlijke oplossingen en diensten te leveren die zijn geüpgraded met generatieve AI-mogelijkheden die zijn ontworpen om klanten te helpen bij kritieke gebruiksscenario's.

IBM Consulting en AWS bedienen klanten in verschillende sectoren al met een reeks AI-oplossingen en -diensten. Nu verbeteren de bedrijven deze oplossingen en diensten met de kracht van generatieve AI, ontworpen om klanten te helpen AI snel te integreren in bedrijfs- en IT-activiteiten, voortbouwend op AWS. 

IBM Consulting en AWS zijn van plan om met deze specifieke oplossingen te beginnen:

  • Modernisering van het contactcentrum met Amazon Connect: IBM Consulting werkte samen met AWS om samenvattings- en categorisatiefuncties te creëren voor spraak- en digitale interacties met behulp van generatieve AI, die zijn ontworpen om overdrachten tussen de chatbot en live-agent mogelijk te maken en de agent te voorzien van samengevatte details die de oplossing versnellen tijden en verbetering van het kwaliteitsmanagement.
  • Platformdiensten op AWS:– Dit aanbod werd voor het eerst geïntroduceerd innovember 2022en is onlangs geüpgraded met generatieve AI om de gehele cloudwaardeketen, inclusief IT-ops, automatisering en platformtechniek, beter te beheren. De nieuwe generatieve AI-mogelijkheden bieden klanten tools om de bedrijfsservice en beschikbaarheid van hun applicaties die op AWS worden gehost te verbeteren door middel van intelligente probleemoplossing en observatietechnieken. Klanten kunnen een verbetering van de uptime en gemiddelde reparatietijd verwachten, wat betekent dat ze snel en effectief kunnen reageren op mogelijke problemen die zich voordoen.
  • Supply Chain Ensemble op AWS: – Dit geplande aanbod introduceert een virtuele assistent die kan helpen het werk van supply chain-professionals te versnellen en uit te breiden, terwijl zij ernaar streven om aan de verwachtingen van de klant te voldoen, voorraden te optimaliseren, kosten te verlagen, logistiek te stroomlijnen en supply chain-risico’s te beoordelen.

Bovendien is IBM Consulting van plan om voor klanten die willen moderniseren op AWS generatieve AI-services van AWS te integreren in zijn eigen IBM Consulting Cloud Accelerator om het cloudtransformatieproces te helpen versnellen. Dit zal helpen bij reverse engineering, codegeneratie en codeconversie.

Inzet voor het verdiepen van de expertise en het uitbreiden van AWS op het gebied van watsonx-integratie
IBM heeft al uitgebreide expertise opgebouwd met de generatieve AI-diensten van AWS , waaronder Amazon SageMaker en Amazon CodeWhisperer , en is een van de eerste AWS- partners die Amazon Bedrock gebruikt, een volledig beheerde service die een toonaangevende basis vormt modellen (FM's) beschikbaar via een API, zodat klanten het model kunnen kiezen dat het meest geschikt is voor hun gebruiksscenario.

AI-expertise en een diepgaand begrip van de mogelijkheden van AWS zijn van cruciaal belang voor klanten die generatieve AI willen implementeren, en IBM biedt wederzijdse klanten al toegang tot professionals van IBM Consulting's Center of Excellence for Genative AI met gespecialiseerde generatieve AI-expertise.

Met dit nieuws is IBM Consulting van plan om tegen eind 2024 10.000 consultants te trainen en te bekwamen op het gebied van generatieve AI-services van AWS. Ze zullen toegang hebben tot een exclusief partnerprogramma dat training biedt over de belangrijkste gebruiksscenario's en best practices voor klantbetrokkenheid bij AWS generatieve AI-services. Dit zal hun kennis helpen vergroten, hen in staat stellen om in contact te komen met technische professionals en klanten die innoveren op AWS beter van dienst kunnen zijn.

"Enterprise klanten zijn op zoek naar deskundige hulp bij het opbouwen van een strategie en het ontwikkelen van generatieve AI-gebruiksscenario's die de bedrijfswaarde en transformatie kunnen stimuleren – terwijl de risico's worden beperkt", zegt Manish Goyal , Senior Partner, Global AI & Analytics Leader bij IBM Consulting. "In combinatie met IBM's AI-erfgoed en diepgaande expertise in bedrijfstransformatie op AWS, kan deze reeks opnieuw ontworpen oplossingen met ingebedde generatieve AI-mogelijkheden onze gezamenlijke klanten helpen generatieve AI-applicaties snel en verantwoord op te schalen op hun platform naar keuze."

Lees meer hier.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!