ServiceNow haalt meer omzet uit abonnementen
ServiceNow, een digitale workflowbedrijf, heeft de financiële resultaten bekendgemaakt voor het derde kwartaal eindigend op 30 september 2023. De totale omzet bedroeg een dikke 2,28 miljard dollar, wat neerkomt op een groei van 25% op jaarbasis, 22,5% in constante valuta. De nettowinst bedraag 242 miljoen dollar.
De abonnementsinkomsten bedroegen 2.216 miljoen dollar in het derde kwartaal van 2023, wat neerkomt op een groei van 27% op jaarbasis en 24,5% bij constante wisselkoersen.
“ServiceNow had opnieuw een kwartaal dat boven verwachting was”, zegt Bill McDermott (foto), voorzitter en CEO van ServiceNow. “We hebben dit jaar meer dan 5.000 nieuwe mogelijkheden uitgebracht, waaronder generatieve AI voor de gebruiksscenario’s die voor onze klanten het belangrijkst zijn. Innovatie stimuleert de groei. Dit is een zeer uniek, gedifferentieerd bedrijf dat het bedrijfsleven hervormt als het intelligente superplatform voor de onderneming.”
Op 30 september 2023 bedroegen de huidige resterende prestatieverplichtingen (“cRPO”), contractopbrengsten die in de komende twaalf maanden als opbrengsten zullen worden erkend, $7,43 miljard, wat neerkomt op een groei van 27% op jaarbasis en 24% bij constante wisselkoersen. . Het bedrijf heeft nu in totaal 1.789 klanten met een jaarlijkse contractwaarde van meer dan $1 miljoen (“ACV”), wat neerkomt op een jaarlijkse groei van het aantal klanten van 17%.
“Het derde kwartaal markeert opnieuw een kwartaal van uitzonderlijke uitvoering, omdat we de hoge kant van onze richtlijnen aanzienlijk hebben overtroffen”, aldus CFO Gina Mastantuono van ServiceNow. “Onze robuuste resultaten laten zien dat de best geleide ondernemingen ter wereld ServiceNow kiezen om hun roadmaps voor digitale transformatie aan te sturen. Met de mogelijkheden die door generatieve AI worden ontsloten, zijn de kansen nog groter, waardoor we goed gepositioneerd zijn om een sterk evenwicht tussen groei en winstgevendheid te blijven bieden.”