Wouter Hoeffnagel - 07 december 2023

BT kiest Digital Realty voor ondersteuning van uitrol Global Fabric

BT kiest voor Digital Realty voor ondersteuning bij de uitrol van hun Global Fabric network-as-a-service (NaaS). Deze samenwerking stelt klanten van BT in staat om medewerkers eenvoudigere en conforme toegang te geven binnen hun organisatie, en zo meer waarde uit data te halen.

BT kiest Digital Realty voor ondersteuning van uitrol Global Fabric image

Global Fabric van BT omvat diverse cloudlocaties wereldwijd. Het combineert flexibiliteit, schaalbaarheid en veerkracht, en biedt diverse connectiviteitsopties op basis van een pay-as-you-use-model. Door Global Fabric-connectiviteit te bieden binnen en tussen CNF's, hebben klanten de mogelijkheid om het meest geschikte type verbindingen voor hun applicaties en data te kiezen en deze direct tot stand te brengen. Dit omvat ook het selecteren van de routes die workloads volgen bij het oversteken van het netwerk, met als doel een optimale gebruikerservaring te bieden aan werknemers ongeacht waar ze werkzaam zijn.

Digitale hub

Digital Realty beschikt over een wereldwijd netwerk van meer dan 300 Carrier-Neutral Facilities (CNF's), verspreid over zes continenten, in meer dan 25 landen en in ruim vijftig metros. Deze faciliteiten brengen de cloud- en software-as-a-serviceproviders van over de hele wereld samen op één locatie. Hierdoor kunnen klanten gebruikmaken van een datacenterplatform dat fungeert als een digitale hub voor hun bedrijf. Dit platform brengt technologie en data samen om digitale transformatie aan te drijven.

Harm Joosse, Global Head of Strategy & Business Development, Service Providers, Digital Realty: “Door te integreren in PlatformDIGITAL, het wereldwijde datacenterplatform van Digital Realty, tackelen klanten uitdagingen met betrekking tot data gravity. Dit wordt bereikt door gebruikers en clouds naar de data te brengen met behulp van BT's Global Fabric-connectiviteit, -controles en -beleidsbeheer. BT's innovatieve NaaS-oplossing, gecombineerd met Digital Realty's ServiceFabric, geeft ondernemingen de mogelijkheid tot on-demand, op maat gemaakte ervaringen. Dit zorgt uiteindelijk voor een revolutie in de manier waarop netwerken worden gebruikt en beheerd.”

Nieuwe inzichten verkrijgen

Colin Bannon, CTO Business bij BT: " Bedrijven die hun clouddiensten lokaal implementeren, plukken de vruchten van nabijheid tot klanten en leveranciers. Voor grote organisaties worden er veel mogelijkheden gecreëerd wanneer lokale data op een veilige en conforme wijze centraal wordt samengebracht, wat leidt tot het ontstaan van nieuwe inzichten. In een tijd van groeiende datavolumes streven CIO's naar een betere controle over datastromen. De samenwerking tussen Global Fabric en Digital Realty kan klanten helpen data optimaal te benutten en tegelijkertijd te voorkomen dat lokale datahubs uitgroeien tot digitale black holes.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!