Google Drive-gebruikers met dataverlies geconfronteerd
Gebruikers van Google Drive maken melding van dataverlies. Op onbekende wijze verdwijnen bestanden van gebruikers.
Het probleem is eind november ontstaan en op 27 november door Google erkent. Het bedrijf meldde een week later dat het probleem was opgelost. Google stelt dat het probleem zit in de desktop-app van Google Drive, die synchronisatieproblemen zou geven.
De verklaring van Google is opvallend, aangezien diverse gebruikers aangeven dat juist spreadsheets en documenten die zij via de webinterface hebben gecreëerd en/of opgeslagen getroffen zijn. Ook melden diverse gebruikers die met problemen kampen nooit gebruik te hebben gemaakt van de desktop-app.
Google sluit discussies over problemen
Ook opvallend is dat Google op zijn support-forum een omvangrijke discussie over het onderwerp heeft gesloten, waarbij het meldt dat het probleem is opgelost. Andere topics over het onderwerp markeert het bedrijf als 'duplicaat', en worden eveneens gesloten. Diverse gebruikers melden echter ondanks de fix van Google nog altijd problemen te ervaren.
Google deelt online instructies waarmee getroffen gebruikers kunnen proberen hun data te te krijgen. Diverse gebruikers melden echter met deze instructies hun data niet te kunnen herstellen.