Jeroen Bordewijk - 15 december 2023

Marketing Manager of the Year 2023: breng uw stem uit!

Marketing Managers of the Year zijn creatievelingen als Marc Verhoeven, Rody van Houten en Jeroen de Kam, die vorig jaar samen de Dutch IT Channel Award in deze categorie wonnen. Of Bianca de Vogel van Veeam, winnaar in 2021. Ook dit jaar hebben we weer vijf kandidaten, mensen die bijzondere dingen doen met marketing.

Marketing Manager of the Year 2023: breng uw stem uit! image

Wie wordt de nieuwe Marketing Manager of the Year? Breng uw stem uit via www.dutchitawards.nl/stemmen.

De genomineerden in deze categorie zijn:

Chris Herben realiseert ambitieuze marketingplannen voor Commvault en voor partners van deze leider op het gebied van software voor databescherming. Dat eindgebruikers de meerwaarde van Commvault kennen, is voor een groot deel te danken aan de tientallen, zo niet honderden evenementen waaraan deze bevlogen Field Marketing Manager heeft bijgedragen. Herben organiseert ook zelf klein- en grootschalige live evenementen, zoals Commvault's driemaandelijkse Business Connect Sessies. De eerlijke Chris Herben staat bekend om zijn doorzettingsvermogen en consistentie; we weten wat we aan 'm hebben. Een joviale en zeer geschikte persoon, die snapt dat marketing in een razendsnel veranderende wereld als de IT-sector ook zelf innovatief moet zijn.

Edwin Kanis laat Axians groeien en houdt dit gerenommeerde ICT-merk zichtbaar. Met steeds weer nieuwe initiatieven draagt de Director Marketing & Innovation bij aan de door Axians gewenste transformatie van (alleen maar) naamsbekendheid naar heuse 'merkbeleving'. Kanis en zijn team marketeers verzorgden de afgelopen jaren diverse vernieuwende campagnes, altijd in actieve samenwerking met technologiepartners en voor de herkenbaarheid steeds vanuit één geluid en één beeld. Een goed voorbeeld is het eigen klantevenement Innovations to Succes in Utrecht, dat met meer dan zevenhonderd deelnemers 'in no time' was volgeboekt. Edwin Kanis werkt al sinds 2004 bij Axians en was ook vorig jaar genomineerd voor deze award.

Lisa van den Berg slaagde erin van NorthC Datacenters een toonaangevend merk te maken, en dat in drie jaar tijd. Dat deze Marketing Director over kwaliteiten beschikt, blijkt wel uit de uitnodiging die Van den Berg kreeg van het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA), om tijdens de NIMA-marketingdagen te komen spreken over het succes van NorthC. De aanpak van Van den Berg en haar team valt duidelijk op, ook op het gebied van duurzaamheid. Met verschillende campagnes en publicaties over groene waterstof, restwarmte en 'immersion cooling' vroeg NorthC met succes aandacht voor 'groene datacenters' en het belang daarvan voor het milieu. Lisa van den Berg werkte eerder bij onder meer Marktplaats.nl en het cloudmanagement platform Cloudscanner.

Marloes Assink is hét marketinggezicht van VMware. Ze is sinds 2020 Partner Marketing Manager Benelux bij het Amerikaanse softwarebedrijf, en daarmee verantwoordelijk voor de marketing van VMware-partners als ITQ, Fondo/PQR en RedLogic Conscia. Het kanaal prijst Assinks 'toewijding en inzet', en is blij met het luisterend oor dat deze 'persoonlijkheid en graag geziene contactpersoon' voor iedereen heeft. 'Marloes Assink gaat altijd de extra mijl om haar doelen te bereiken, met een vastberadenheid, leiderschap, toewijding en vermogen om strategisch te denken, gecombineerd met een uitzonderlijke passie voor technologie', lezen we in de toelichting bij haar nominatie. Voor haar inzet tijdens VMware Explore 2022 in Barcelona kreeg Assink een 'special recognition award'.

Melissa Scholten werkt zo'n zes jaar voor datacenterbedrijf Digital Realty, sinds september 2023 als Senior Communications Manager. Ze staat bekend om innovatieve out-of-the-box marketing campagnes en geeft veel om 'de menselijke kant van de tech business'. Scholten schreef afgelopen zomer een kinderboek waarin de wereld van IT en datacenters laagdrempelig wordt uitgelegd aan een jonge doelgroep. Op avontuur in de cloudwereld is een boeiend, grappig verhaal, waarin de zussen Bella en Nini bijvoorbeeld ontdekken dat als het internet niet meer werkt, alle 'slimme apparaten' in huis het ook niet meer doen. Het gratis boek is een ludieke, maar vooral zéér geslaagde marketingactie voor Digital Realty.

Breng uw stem uit via www.dutchitawards.nl/stemmen.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!