Witold Kepinski - 24 januari 2024

IBM en SAP verstevigen AI partnerschap

IBM heeft een nieuwe samenwerking met SAP aangekondigd om oplossingen te ontwikkelen om klanten in de consumentenverpakte goederen- en detailhandelsector te helpen hun toeleveringsketen, financiële activiteiten, verkoop en distributie te verbeteren. diensten die gebruik maken van generatieve AI.

IBM en SAP verstevigen AI partnerschap image

Met een gedeelde erfenis van technologische expertise en het voltooide werk van het inbedden van IBM Watsonx, een bedrijfsklaar AI- en dataplatform en AI-assistenten, in SAP-oplossingen , werkt IBM samen met SAP om nieuwe generatieve en traditionele AI-oplossingen te creëren die zich moeten concentreren op het aanpakken van problemen. de complexiteit van het bedrijfsproces voor directe winkelbezorging en het beheer van de productportfolio. IBM Consulting en SAP werken al samen met CPG-klanten over de hele wereld om gedetailleerde vereisten te verzamelen om beveiligde en schaalbare AI-oplossingen te creëren die kunnen worden geïntegreerd met de SAP Direct Distribution oplossing.

Het doel van de nieuwe oplossingen die zullen worden ontwikkeld, is om CPG-bedrijven, groothandelaars en detailhandelaren te helpen bij het efficiënter beheren van assortimenten op winkelniveau, het verbeteren van de productdistributie en het genereren van extra inkomsten, door:

Verbetering van de transportplanning en -uitvoering: IBM is van plan om externe gegevens zoals weer, verkeer en lokale gebeurtenissen in de SAP Direct Distribution-oplossing in te voeren en AI toe te passen om CPG-bedrijven te helpen optimale winkelbezorgroutes te identificeren met als doel de kosten en hun ecologische voetafdruk te helpen verlagen . Real-time updates kunnen bestuurders voorzien van informatie om on-the-fly wijzigingen aan te brengen op basis van lokale omstandigheden.

Assortimenten op winkelniveau optimaliseren: IBM is van plan AI en generatieve AI toe te passen om assortimenten op winkelniveau te ontwikkelen op basis van de marktdynamiek van elke winkel, eerdere verkooppatronen, de verwachte vraag en de huidige productmix. Het doel is dat de oplossingen specifieke productaanbevelingen kunnen doen en een voorlopige planning kunnen bevatten, zodat er voldoende producten aan het assortiment worden toegevoegd met als doel de verkoop te maximaliseren en verspilling te minimaliseren.

Automatisering van de orderafwikkeling: De complexiteit van directe levering aan winkels kan de automatische afwikkeling van transacties vaak in de weg staan. IBM zal met SAP samenwerken om oplossingen te ontwikkelen die gebruik kunnen maken van automatisering en intelligente workflows om proactief operationele efficiëntie te leveren en de nauwkeurigheid van de afwikkeling te helpen vergroten op basis van de AI in de last mile-distributiecomponent voor SAP Direct Distribution.

"Wereldwijde en regionale organisaties uit de consumentenindustrie moeten verschillende commerciële toepassingen beheren en hebben geavanceerde inzichten nodig om proactieve aanbevelingen te doen die de bedrijfsvoering helpen verbeteren en aan de verwachtingen van de klant voldoen", aldus Luq Niazi, Global Managing Partner, Industries and Global Consumer Industry, IBM Consulting. "Met SAP willen we voortbouwen op het al lang bestaande werk van het integreren van AI in SAP-oplossingen die zakelijke klanten kunnen helpen verdere bedrijfswaarde te bereiken."

IBM Consulting is van plan deze oplossingen te bouwen op SAP Business Technology Platform integreren via API's. Magazijnplanners, eerstelijnsbezorgers en klantvertegenwoordigers kunnen een verrijkte gebruikerservaring hebben door watsonx Assistant te gebruiken om chatbots te maken met behulp van de conversatiezoekmogelijkheden van IBM.

"Bij SAP kijken we ernaar uit om met IBM samen te werken aan dit belangrijke initiatief om consumentengoederenbedrijven te helpen hun activiteiten te transformeren en hun bedrijfsresultaten te verbeteren", aldus EJ Kenney, Senior Vice President Consumer Products Industry en Life Sciences Business Unit bij SAP. “We begrijpen de complexiteit die gepaard gaat met het beheren van directe winkelbezorging en door gebruik te maken van de kracht van AI willen we onze klanten helpen hun last mile-distributie effectiever te beheren, verspilling te minimaliseren, de klanttevredenheid te verbeteren en bedrijfswaarde te bereiken in de snelle consument van vandaag. industrie."

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!