Witold Kepinski - 23 januari 2024

Canalys belicht toppers in Cybersecurity Leadership Matrix

Acht leveranciers behaalden de Champion-status in de Canalys Global Cybersecurity Leadership Matrix 2023: Cisco, Check Point, CrowdStrike, ESET, Juniper Networks, Palo Alto Networks, Trend Micro en WatchGuard.

Canalys belicht toppers in Cybersecurity Leadership Matrix image

De Canalys Cybersecurity Leadership Matrix beoordeelde 29 cybersecurity-leveranciers op hun wereldwijde partner- en marktprestaties in de afgelopen 12 maanden. De matrix combineert drie primaire soorten input: partnerfeedback uit de Vendor Benchmark-ratings van Canalys met een onafhankelijke analyse van het momentum van elke leverancier in het kanaal op basis van hun investeringen, strategie, uitvoering en marktprestatiecijfers zoals de groei en het marktaandeel van de leverancier binnen de peer groups.

Canalys analist Matthew Ball meldt:  'Acht leveranciers behaalden de Champion-status in de Canalys Global Cybersecurity Leadership Matrix 2023: Cisco, Check Point, CrowdStrike, ESET, Juniper Networks, Palo Alto Networks, Trend Micro en WatchGuard.

Canalys heeft onlangs zijn Cybersecurity Leadership Matrix 2023 gepubliceerd, als aanvulling op de reeks Leadership Matrix -rapporten die zijn ontworpen om toonaangevende leveranciers in belangrijke gebieden van het kanaalecosysteem onder de aandacht te brengen. Uit deze nieuwste Leadership Matrix kwamen acht leveranciers naar voren die niet alleen blijk gaven van het hoogste niveau van uitmuntendheid op het gebied van kanaalbeheer en marktprestaties op het gebied van cyberbeveiliging, maar ook van een aanhoudend momentum.

Het definiëren van kampioenen en de opname van leveranciers in de Canalys Cybersecurity Leadership Matrix

Kampioenen in de Cybersecurity Leadership Matrix hebben een combinatie van de hoogste en meest consistente feedback van kanaalpartners, genereerden groei en winst voor partners en hebben de afgelopen twaalf maanden een sterk momentum weten te behouden. Ze vertonen gemeenschappelijke kenmerken. Deze omvatten een positief partnersentiment, een focus op voortdurende verbeteringen in processen om de eenvoud en het gemak van zakendoen te bevorderen, de bereidheid om groeimogelijkheden te vergroten en de winstgevendheid voor partners te vergroten, een focus op training en ondersteuning, en een aantoonbare inzet om het aandeel van partners te vergroten. inkomsten gegenereerd via het kanaal. Champions zijn opinieleiders in het kanaal en stimuleren innovatie om de betrokkenheid van partners te vergroten.

De Cybersecurity Leadership Matrix beoordeelde 30 leveranciers op basis van partnerfeedback, leveranciersprestaties en analisteninzichten in hun visie, leiderschap, concurrentievermogen, partnerinitiatieven en mogelijkheden. Inclusie was gebaseerd op het feit dat leveranciers aan twee drempels voldeden: een minimale jaarlijkse omzet van 200 miljoen dollar uit cyberbeveiliging, exclusief professionele diensten, en dat meer dan 50% van de omzet via het kanaal verliep.

Verhoogde dreigingsniveaus versterken het belang van het faciliteren van partners

Cyberaanvallen blijven over de hele wereld voor veel ontwrichting zorgen. Aanvallen in de toeleveringsketen, exploitatie van kwetsbaarheden in software, het stilleggen van kritieke infrastructuur en de gevolgen van cyberoorlogvoering tonen aanhoudende zwakheden in de cyberbeveiligingsverdediging. Het aantal bekende ransomware-aanvallen is vorig jaar met bijna 70% toegenomen, terwijl het aantal gehackte datarecords met ruim 1.500% is toegenomen. De behoefte aan robuuste cyberbeveiliging is nog nooit zo duidelijk geweest. In dit evoluerende dreigingslandschap zijn organisaties meer dan ooit afhankelijk van cyberbeveiligingspartners voor ondersteuning bij het vergroten van hun cyberweerbaarheid, het verkleinen van aanvalsoppervlakken en het neutraliseren van dreigingen.

In de zeer competitieve en gefragmenteerde cyberbeveiligingsmarkt zullen leveranciers die hun partners in staat stellen winstgevend te groeien en de nieuwste technologie te leveren om de cyberveerkracht van hun klanten te vergroten, opvallen. Leveranciers die meerdere soorten partners ondersteunen, partners in staat stellen een op advies gerichte aanpak te hanteren, expertise demonstreren en zich specialiseren in nieuwe groeisegmenten, verder gaan dan bescherming en zich richten op detectie en respons, integreren met verschillende marktplaatsen en schaalbare beheerde services leveren, zullen beter in staat zijn om succes in het kanaal.

Felicitaties aan Check Point, ESET, Juniper Networks, Palo Alto Networks, Trend Micro en WatchGuard voor het behouden van hun status als Cybersecurity Channel Champions. Ze werden vergezeld door Cisco en, voor het eerst, CrowdStrike. Van de verschillende succesvolle kanaalinitiatieven die deze leveranciers hebben gelanceerd, waren er enkele die bijzonder belangrijk waren om partners in staat te stellen huidige en toekomstige groeimogelijkheden te benutten:

  • Partners faciliteren om voorspelbaar en winstgevend transacties uit te voeren op cloudmarktplaatsen.
  • Herstructurering van programmakaders om de ontwikkeling van meerdere partnertypen te versnellen.
  • Erkenning van de rol van partners die deals beïnvloeden en voor co-selling en co-delivery.
  • Automatisering van processen om het concurrentievermogen en het gemak van zakendoen voor partners te verbeteren.
  • Vereenvoudiging van de ontwikkeling van door partners beheerde cyberbeveiligingsdiensten met flexibele betaling en meerdere SOC-opties om detectie- en responsmogelijkheden en professionele diensten te bevorderen.
  • Vergroot de mogelijkheden voor cross- en upsell door verbeterde analyses en samenwerking met partners.
  • Verbreding van partnerecosystemen ter ondersteuning van consultants, cyberverzekeraars en incidentresponders.
  • Het bevorderen van de cyberbeveiligingsvaardigheden en -capaciteiten van partners door middel van specialisaties en accreditaties.

Het behouden van de Champion-status in het cybersecurity-ecosysteem zal de komende twaalf maanden een nog grotere uitdaging zijn. De concurrentie zal toenemen naarmate platformleveranciers verder uitbreiden met nieuwe mogelijkheden, en de vraag naar gespecialiseerde leveranciers zal groot blijven. Aanhoudende economische en geopolitieke onzekerheden zullen een moeilijk bestedingsklimaat in stand houden. Maar de huidige dreigingsniveaus vertonen geen tekenen van afname, wat betekent dat organisaties het zich niet kunnen veroorloven om investeringen in cyberbeveiliging minder prioriteit te geven. Partners zullen kansen vinden, vooral naast leveranciers die zich meer richten op gezamenlijke verkoop en levering, en generatieve AI gebruiken om meer geavanceerde en winstgevende beheerde beveiligingsdiensten te laten groeien en optimaliseren.'

Partners voorop

“We zijn absoluut verheugd om opnieuw erkend te worden als Cybersecurity Channel Champion”, zegt Michelle Welch, CMO en Senior Vice President Business Strategy van WatchGuard. “Het is een erkenning voor de aanpak van WatchGuard. Bij ons staan partners voorop. We zetten ons voortdurend in om het succes van MSP’s te bevorderen, nieuwe groeimogelijkheden te creëren en de winstgevendheid van onze partners te vergroten.”

“We doen alles met de belangen van onze partners in gedachten”, vervolgt Welch. “Dat gaat van het doorlopend verbeteren van ons Unified Security Platform dat is gericht op MSP’s tot het bieden van toonaangevende ondersteuning en voordelen via ons WatchGuardONE-partnerprogramma.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!