Witold Kepinski - 25 januari 2024

Okta kiest voor Channel First strategie

Identity en Access Management specialist Okta beschouwt channelpartners als een cruciaal onderdeel van zijn groeistrategie. Dit meldt het bedrijf tijdens het Okta Benelux Partner Connect-evenement in het Olympisch Stadion in Amsterdam, waar channelpartners een update kregen over de strategie en zakelijke kansen rond Identity en Access Management. Het evenement werd afgesloten met een mooie presentatie van Pieter van den Hoogenband – Olympisch kampioen zwemmen en Chef de Mission TeamNL van de Olympische Spelen 2024 in Parijs.

Okta kiest voor Channel First strategie image

Tientallen Distributeurs, Resellers, Service Providers, GSI’s & Consulting bedrijven, werden welkom geheten door diverse Okta kopstukken. Daar werd belicht dat ze goede zaken kunnen doen met Okta in de markt voor Identity toepassingen, dat een Total Addressable Market (TAM) heeft van 80 miljard dollar. Okta zelf zet inmiddels bijna 2 miljard dollar om met zijn Identity toepassingen. Steeds meer organisaties maken gebruik van Okta, ook in Nederland, zoals Just Eat Takeaway, Signify, WeTransfer, Vinted & Stork.

Wout Elzinga (Regional Alliances Manager Benelux bij Okta), Arno Nienhuis (VP West EMEA) en Mark van Leeuwen (Regional VP Okta Benelux) gaven de aanwezige channel partners inzichten en kennis over de Benelux Go To Market (GTM) strategie en over de Channel First Strategie. Zo komt er een Okta Partner Advisory Board, is er een Okta EMEA Customer Service team en worden partners aangemoedigd samen te werken om oplossingen samen te stellen voor klanten. Volgens beide topmanagers kunnen partners met Okta Identity toepassingen organiseren niet alleen veiliger maken, maar hen laten groeien in hun business met oplossingen.

Dat doet bijvoorbeeld Okta partner Fuselogic. Deze Okta partner zorgt voor onder andere voor TOPdesk integratie, aanbieder van IT Service Management (ITSM). FueLogic biedt verder AFAS by Fuselogic connector Okta Verified. Dankzij de integratie tussen de software van AFAS en Okta is het mogelijk om gebruikers en groepen uit AFAS in te lezen. Afhankelijk van de wens dient AFAS of Okta hierbij als source of truth. Ook biedt dit de mogelijkheid om de lifecycle van een gebruiker in AFAS te beheren. Gaat een medewerker uit dienst? Dan worden de in Okta toegekende applicaties en rechten automatisch ingetrokken.

Een andere goed voorbeeld van een partner oplossingen is de diepe integratie tussen Okta met technology partners als Palo Alto Networks, Netskope, Zscaler en Crowdstrike voor robuuste, gebruikersgerichte beveiliging in hybride IT-omgeving voor alle gebruikers, inclusief partners en contractanten. Een dergelijke technologie-integratie wordt onder andere in Frankrijk aangeboden door Orange Cyberdefense. De toepassingen zorgt voor sterke authenticatie voor extra toegangsbeveiliging in hybride IT-omgevingen via Okta Adaptive Multi-Factor Authentication (MFA). Verder biedt de oplossing naadloze geautoriseerde toegang tot cloud-assets via Okta Identity Cloud en on-premise assets via Palo Alto Networks GlobalProtect VPN. En tevens ook eenvoudige en intuïtieve authenticatie voor alle gebruikers overal met Okta Single Sign-On (SSO).

James Bradley, VP EMEA Channels bij Okta, belichtte de vele voordelen van het Okta Elevate Partner Program. “Of een partner nu oplossingen levert, diensten levert of technologie integreert, Okta Elevate helpt de partner meer te verdienen, meer klanten te behouden, en zijn marktvoetafdruk uit te breiden met Identity en Access Management toepassingen.”

Foto: James Bradley, Okta

Bradley heeft ruime ervaring in het succesvol samenwerken met channel partners. Eerder werkte hij voor channel-centrische bedrijven zoals Dynatrace, Covisint en meest recentelijk Cisco AppDynamics. Hij ziet Identity als een belangrijke platformtechnologie voor organisaties, net zoals Cloud, CRM, HCM , ITSM en security. Bradley: “Met Okta Identity toepassingen kan een channel partner een wederkerende omzet (ARR) bouwen, bijvoorbeeld met Zero-Trust, IT Service Management (ITSM), resilience en branche-specifieke toepassingen. Okta heeft veel vertrouwen in de kracht van samenwerking met channel partners. We verwachten dat deze samenwerking zal leiden tot verdere groei in de markt voor Identity Management.”

Meer informatie is hier beschikbaar.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!