Frank Slootman investeert in NinjaOne
NinjaOne, aanbieder van een IT-platform voor endpoint beheer, beveiliging en zichtbaarheid, heeft aangekondigd dat het een Series C-financieringsronde van 231,5 miljoen dollar heeft opgehaald onder leiding van ICONIQ Growth. Frank Slootman (foto), voorzitter en CEO van Snowflake; en Amit Agarwal, voorzitter van Datadog; onder meer ook geïnvesteerd in de ronde.
Met deze financiering is ICONIQ Growth General Partner Roy Luo toegetreden tot de raad van bestuur van NinjaOne. NinjaOne is een door de oprichters geleid bedrijf dat sinds de eerste klant elk jaar een versnelling hoger is gegaan, wat blijkt uit een ARR-groei van meer dan 70 procent in 2023. Deze minderheidsinvestering waardeerde het bedrijf op 1,9 miljard dollar.
“De investering van ICONIQ Growth in NinjaOne wordt gebruikt om onze klanten succesvoller te maken. We verviervoudigen de klantenondersteuning, investeren zwaar in platform- en productinnovatie om meer gebruiksscenario's op te lossen en te automatiseren, en ervoor te zorgen dat het bedrijf kan opschalen om aan de behoeften van onze klanten te voldoen”, aldus Sal Sferlazza, CEO en oprichter van NinjaOne. “We bevinden ons in het decennium van het eindpunt, aangewakkerd door een golf van werknemers die tijdens en na de pandemie op afstand en hybride zijn geduwd. Of u nu een MSP bent die verantwoordelijk is voor het runnen en beschermen van de bedrijven van anderen, of een CIO die de leiding heeft over één bedrijf: eindpunten vormen een aanzienlijk risico en kans. We zijn enthousiast en nederig om samen te werken met ICONIQ Growth om het succes van onze klanten te stimuleren.”
Elke organisatie draait op eindpunten, maar eindpunten zijn ook de bron van enkele van de grootste risico’s op het gebied van productiviteit, beveiliging en kosten. Ruim 50 procent van de werknemers gebruikt elke dag vier tot vijf eindpuntapparaten, maar maar liefst 90 procent van de organisaties zegt dat ze niet eens alle eindpunten actief kunnen monitoren, aldus Enterprise Strategy Group.*
NinjaOne automatiseert het eindpuntbeheer voor meer dan 17.000 klanten die behoefte hebben aan zichtbaarheid, beveiliging en controle. Oorspronkelijk opgericht door Sferlazza en president en CFO, Chris Matarese, in 2013 om MSP's te helpen verder te gaan dan traditionele oplossingen op het gebied van monitoring en beheer op afstand (RMM), is NinjaOne sindsdien uitgebreid om meer dan zeven miljoen eindpunten voor MSP- en IT-teams te beheren. NinjaOne ondersteunt klanten in meer dan 80 landen, waaronder Hello Fresh, Network Coverage, Nissan, Nvidia, Pabst Brewing Company, Prime Care Technologies, State of California en University of Oxford. NinjaOne biedt onbeperkte en gratis onboarding, training en ondersteuning voor elke klant, hoe groot of klein ook.
ICONIQ Growth, de nieuwste investeerder van NinjaOne, heeft zinvolle investeringen gedaan in enkele van 's werelds grootste technologiebedrijven, waaronder Adyen, Datadog, Gitlab, Miro, Snowflake en meer. “Onder het uitzonderlijke leiderschap van Sal en Chris heeft NinjaOne een indrukwekkende productsnelheid laten zien, wat heeft geleid tot een groter marktaandeel, geografische expansie en klantengroei”, aldus Roy Luo, General Partner bij ICONIQ Growth. “We zijn blij dat we hun dynamische energie, meedogenloze toewijding aan het succes van klanten en hun voortdurende groeitraject via ons wereldwijde platform kunnen ondersteunen.”
“Het beheren van eindpunten is altijd een complexe uitdaging geweest voor IT-teams. Met de recente trends op het gebied van hybride werk en de proliferatie van persoonlijke mobiele apparaten op het gebied van cyberbeveiliging, blijft het probleem exponentieel groeien in complexiteit en schaal”, zegt Amit Agarwal, president van Datadog. "Sal en het NinjaOne-team hebben een diepgaand inzicht in het probleem en hebben een innovatieve oplossing gebouwd die veel van deze problemen voor IT-teams oplost, en ik ben blij om als investeerder deel te nemen."