Witold Kepinski - 10 februari 2024

Broadcom nodigt 18.000 VMware resellers uit voor partnerprogramma

Broadcom nodigt meer dan 18.000 actieve VMware resellers uit om deel te nemen aan het Advantage Partner Program. Dit meldt channelbaas Cindy Loyd, vice-president van Global Partner en Commercial Sales, in de blog 'Building a Simplified & Stronger Advantage Program for VMware by Broadcom'.

Broadcom nodigt 18.000 VMware resellers uit voor partnerprogramma image

Naar verluidt heeft Broadcom ongeveer 95 procent van de VMware resellers uitgenodigd om deel te nemen aan het Advantage-programma. Hiermee wil Broadcom de onrust wegnemen die de laatste weken is ontstaan onder vele partners.

Cindy Loyd meldt: 

Nu we onze nieuwe partners verwelkomen in ons Broadcom Advantage Partner Program, willen we meer details delen over hoe onze innovatieve go-to-market-aanpak het succes van partners helpt vergroten.

De toekomst van VMware van Broadcom is hier. In november 2023 kondigde Broadcom aan dat we onze overname van VMware hadden afgerond, waarmee we de strategie van Broadcom om 's werelds leidende infrastructuurtechnologiebedrijf op te bouwen, bevorderden. Als onderdeel van deze inspanningen hebben we alle actieve VMware-wederverkooppartners (meer dan 18.000) uitgenodigd om deel te nemen aan het Broadcom Advantage Partner Program. Als u de primaire partnercontactpersoon bent die in ons systeem wordt vermeld, heeft u op of rond 19 januari een e-mailuitnodiging ontvangen. U hoeft alleen maar te “klikken om te accepteren” en u ontvangt een login voor het partnerportaal wanneer uw deelname live gaat op maandag 5 februari 2024.

Welk nieuw aanbod kunnen onze partners verwachten? Zoals ik afgelopen zomer in een blog al zei, hebben we bij Broadcom een ​​zeer gerichte go-to-market-strategie en proberen we niet alles voor iedereen te zijn. In plaats daarvan bieden we onze partners grote kansen om tussenbeide te komen, te doen wat wij niet doen en daarvan te profiteren. Dezelfde intentie geldt vandaag de dag nu we onze nieuwe VMware-partners verwelkomen bij Broadcom. Met mijn nieuwe focus op wederverkoop en distributie wilde ik rechtstreeks iets horen van zowel Broadcom- als VMware-resellers en -distributeurs. We hebben feedback verzameld van honderden partners over de hele wereld, en de feedback was consistent. Het oplossen van kanaalconflicten, het opnieuw evalueren van de winstgevendheid bij verlengingen, het stimuleren van de acceptatie van onze producten op de lange termijn en vereenvoudiging waren de belangrijkste thema's in uw feedback. Op basis van die feedback hebben we ons Broadcom Advantage Partner-programma ontwikkeld om veel te bereiken van waar onze partners om vroegen. Ik ben blij dat ik nu meer details over dit groeiende programma kan delen.

Wat is er nieuw?

Het Broadcom Advantage Partner Program biedt een bewezen, eenvoudig en toch schaalbaar raamwerk voor al onze bedrijfseenheden en partnerroutes naar de markt. Er is ook een modulaire en flexibele aanpak nodig om tegemoet te komen aan de unieke behoeften van specifieke partnerecosystemen. Tijdens onze vele gesprekken met u over uw behoeften (en wat wel en niet werkte bij het vorige partnerprogramma) hoorden we heel duidelijk dat u vereenvoudiging nodig had om uw omzetpotentieel te bereiken. Hier zijn enkele updates die u kunt verwachten in de evolutie van ons partnerprogramma:

Een nettomargemodel : we hebben het kortingsprogramma ontwikkeld, waarvan u vertelde dat het complex en administratief zwaar was. Velen van jullie zeiden dat je je vaak afvroeg hoeveel geld je eigenlijk verdiende. Door over te stappen op een nettomargemodel worden alle kortingen systematisch vooraf bekendgemaakt. U weet nu precies wat u verdient bij elke deal, consistent bij zowel nieuwe als verlengde contracten.

Stroomlijn de prijzen : u vertelde ook dat er zoveel oplossingen op de prijslijst stonden dat u niet echt zeker wist wat u moest verkopen en hoe u het moest verkopen. Om u en onze gezamenlijke klanten te helpen, hebben we de prijzen vereenvoudigd tot vier SKU-bundels: VMware Cloud Foundation, vSphere Foundation, vSphere Standard en vSphere Essentials Plus.

Voorspelbare partnerwinstgevendheid en dealbescherming : we hebben gehoord dat verlengingen belangrijk zijn. Wij zijn het daarmee eens. Ons doel is om partners te beschermen die oorspronkelijk een kans hebben gevonden, zodat ze vol vertrouwen kunnen investeren in klantacceptatie en succesvolle implementatie van hun VMware-investeringen. Daartoe hebben we bescherming van gevestigde exploitanten en grotere kortingen vooraf geïntroduceerd. We creëren deze prikkels voor u om de focus te vergroten op het leveren van klantresultaten voor 95% van het bedrijf via het beschermingsbeleid voor gevestigde exploitanten.

Systemen en tools stroomlijnen : we zagen dat VMware een snelle groei doormaakte, en daarmee kwamen meerdere tools met meerdere logins. Bij Broadcom hebben we één online bestemming gecreëerd voor toegang tot alle partnergerelateerde bronnen. We hebben rolgebaseerd, single sign-on en toegangspunt ingesteld voor alle partnerverkooptools, -systemen en -dashboards.

Meer middelen en ondersteuning: Partners deelden consequent dat conflicten tussen routes en kanalen een uitdaging waren. Om kanaalconflicten te verminderen en het succes van partners en klanten te verbeteren, hebben we stappen ondernomen om een ​​betere afstemming met bedrijfseenheden, verkoop- en partnerteams te creëren en betere ondersteuning en middelen te bieden. Hoe? We hebben binnen ons klantenbestand segmenten gedefinieerd die eigendom zijn van en door partners worden geleid, professionele diensten voor onze partners opengesteld, zodat zij de adoptie en het klantensucces kunnen stimuleren tegen zeer aantrekkelijke marges, en we hebben onze interne structuur opnieuw ontworpen, zodat bedrijfseenheden, verkoop- en partnerteams kunnen samenwerken en onze partners betere ondersteuning en middelen bieden.

We streven ernaar de beste oplossingen voor onze partnergemeenschap te vinden, en dat kost tijd. We transformeren niet alleen het bedrijf, maar vereenvoudigen ook oplossingen en verhuizen partners naar het Broadcom Advantage-programma. Verandering is disruptief en dat is veel verandering in één keer. We hebben gekeken naar gebieden die succesvol waren en die elementen behouden, waarbij we kansen hebben benut om de verstoring te minimaliseren waar dat zinvol was. Om de verstoring tot een minimum te beperken, hebben we bijvoorbeeld uw vorige programmaniveau toegewezen aan hetzelfde niveau in het Broadcom Advantage Partner Program. Voor meer informatie over wat u tijdens deze transitie kunt verwachten, raad ik u aan onze nieuwe FAQ te raadplegen .

De weg voor ons

Bij Broadcom is het ons doel om onze wereldwijde klanten te helpen hun IT-omgeving te vereenvoudigen en veerkrachtiger en veiliger te maken. U, onze partners, bent de sleutel tot het bereiken van dit doel. We streven ernaar waarde te creëren binnen ons ecosysteem, dat alleen maar sterker is geworden door de toevoeging van de partners van VMware. Onze partners zullen hun bedrijven kunnen laten groeien naarmate we de uitvoering versnellen en de uitbreiding naar de private en hybride cloud voor ondernemingen stimuleren.

Bij Broadcom weten we dat onze partners cruciaal zijn voor het succes van onze klanten en ons. We zullen zwaar blijven investeren in ons Advantage-programma om ervoor te zorgen dat we een raamwerk creëren waarin partners graag willen investeren. Bezoek hier voor meer informatie over de Advantage Partner-programma's . Als u een nieuwe VMware-partner bent en vragen heeft, bezoek dan onze nieuwe FAQ of neem contact op met uw Broadcom Partner Business Manager of de Broadcom Partner Helpdesk op Partner.Helpdesk@broadcom.com. Vergeet niet dat we hier zijn om u de tools, training en informatie te bieden die u nodig heeft om u (en onze gezamenlijke klanten) succesvol te maken.

Schneider Electric BN BW start week 27 tm week 29 Leanix BW 19 febr tm 17 maart 2024
Schneider Electric BN start week 27 tm week 29

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!