Wouter Hoeffnagel - 18 maart 2024

ServiceNow neemt 4Industry en de EY Smart Daily Management app over

ServiceNow neemt 4Industry over, een Nederlandse partner die zijn technologie voor de maakindustrie bouwt op het Now Platform. Ook rondt ServiceNow de overname van Smart Daily Management, een connected digitale werknemersapplicatie van EY.

ServiceNow neemt 4Industry en de EY Smart Daily Management app over image

Met de overnames wil ServiceNow zijn bestaande operationele technologie (OT)-beheermogelijkheden vergroten. Het bedrijf neemt hiermee Connected Worker-oplossingen op in zijn portfolio en vergroot daarnaast zijn expertise in belangrijke industriële markten, zoals productie, energie en transport & logistiek.

Werk intuïtiever, efficiënter en plezieriger maken

4Industry is opgericht in 2018. Het is een mobiele applicatie die het werk op de winkelvloer intuïtiever, efficiënter en plezieriger maakt met een suite van digitale tools. Smart Daily Management van EY, dat voor meer efficiëntie zorgt bij tijdrovende taken, maakt het voor industriële klanten van ServiceNow mogelijk de operational excellence te verbeteren. De technologie- en sectorexpertise van 4Industry en de Smart Daily Management app zal worden ingezet om een nieuwe Connected Worker-oplossing te bouwen op het platform van ServiceNow. Naar verwachting komt deze beschikbaar in 2025.

“Sectoren zoals de maakindustrie, de energiesector en transport & logistiek omarmen de digitale transformatie om betere operational excellence te behalen en optimale ervaringen te bieden aan Connected Workers,” zegt Lou Fiorello, VP & GM Security en OT bij ServiceNow. “Bedrijven kunnen niet excelleren wanneer ze continu bezig zijn met het opnieuw aannemen en trainen van talent. Dankzij deze overeenkomsten kunnen wij de beste expertise en technologie koppelen aan de kracht van het Now Platform, om zo onze klanten in de industriële sector te helpen hun uptime te verhogen, efficiënter te werken en de kwaliteit te verbeteren.”

Continuïteit bieden

Met de investeringen wil ServiceNow onder meer continuïteit bieden voor IT-, OT- en fabrieksmedewerkers. ServiceNow wil zijn alliantie met EY en samenwerking met Plat4mation blijven onderhouden.

“4Industry sluit naadloos aan bij de filosofie van ServiceNow dat digitalisering en automatisering de sleutel tot gelukkige en productieve werknemers vormen,” zegt Luc Raeskin, CEO van 4Industry. “Van het bouwen van het prototype van de Connected Worker tijdens een ServiceNow Accelerator-evenement, tot uitgeroepen worden tot Worldwide Built on ServiceNow Solution Partner Of The Year Winner in 2023; dit voelt als een natuurlijke volgende stap in onze gezamenlijke reis. We kunnen niet wachten om onze missie werkelijkheid te laten worden door de Connected Worker de mogelijkheid te bieden te focussen op dat wat echt belangrijk is in werk.”

“Smart Daily Management is ontworpen om productiewerk te transformeren door datagestuurde inzichten en effectieve manieren van werken te koppelen aan de dagelijkse activiteiten van operationele teams. Naarmate de EY-organisatie de mogelijkheden van Smart Daily Management verder ontwikkelde, werd duidelijk dat integratie in het ServiceNow-platform de mogelijkheden voor klanten zou maximaliseren om de waarde te ontplooien en te schalen,” aldus Hank Prybylski, EY Global Vice Chair, Transformation. “We kijken ernaar uit om verder te bouwen aan de alliantie tussen EY en ServiceNow en de impact die we leveren aan klanten in de productie- en operationele technologiefuncties te verdiepen.”

Eerder nam ServiceNow al UltimateSuite, G2K, Atrinet’s NetACE-technologie en Element AI over. De overnames zijn onderdeel van de ambitie van ServiceNow om betekenisvolle automatisering beschikbaar te stellen voor klanten. ServiceNow rondde de overname van Smart Daily Management begin maart af. Het bedrijf verwacht de overname van 4Industry in de komende weken af te ronden. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!