Witold Kepinski - 02 april 2024

Adobe en Microsoft werken nauwer samen

Adobe en Microsoft gaan samenwerken om Adobe Experience Cloud-workflows en -inzichten te integreren in Microsoft Copilot voor Microsoft 365. Het doel is marketeers te helpen om applicatie- en datasilo's te vermijden en hun dagelijkse werk efficiënter te stroomlijnen. Dit presenteren de twee bedrijven tijdens de Adobe Summit 2024.

Adobe en Microsoft werken nauwer samen image

 De nieuwe geïntegreerde mogelijkheden brengen de relevante marketinginzichten en workflows van Adobe Experience Cloud-applicaties en Microsoft Dynamics 365 naar Microsoft Copilot. De integratie zal marketeers die werken in tools zoals Outlook, Microsoft Teams en Word helpen met het opstellen van creatieve briefings, contentcreatie, goedkeuringsprocessen en het leveren van ervaringen.

Uitdagingen belemmeren creativiteit
Marketing is complex en bestaat uit gespecialiseerde rollen die een divers scala aan tools nodig hebben. Van het ontwerpen van merkcontent en het beheren van campagnes tot het bijhouden van doelgroepinzichten en het rapporteren van resultaten. Marketeers hebben te maken met de uitdagingen van het werken in silo's en verschillende applicaties zoals het verkeerd afstemmen, wat een negatieve invloed kan hebben op de snelheid en productiviteit. Volgens recent onderzoek van Microsoft gaf 43 procent van de marketing- en communicatieprofessionals aan dat het schakelen tussen digitale applicaties en programma's hun creativiteit in de weg staat.

Adobe en Microsoft willen deze uitdagingen aanpakken. De eerste mogelijkheden richten zich op de behoeften van marketeers die vaak intern en extern met meerdere teams samenwerken en tegelijkertijd campagnedoelen, status en activiteiten beheren.

  • Strategische inzichten in de workflow: Door de integratie van Adobe Experience Cloud-applicaties zoals Adobe Customer Journey Analytics en Adobe Workfront, gecombineerd met Dynamics 365, geeft Copilot voor Microsoft 365 marketeers snelle inzichten en updates te krijgen uit Outlook, Teams en Word. Marketeers kunnen vragen stellen over de status van een marketingproject en krijgen tegelijkertijd inzicht in de effectiviteit van een campagne, uitstaande goedkeuringsaanvragen en te nemen acties.

  • Campagnebriefings, presentaties, website-updates en e-mails met relevante context: Marketeers kunnen eenvoudig datagedreven te werk gaan zonder meerdere tools of personen te hoeven raadplegen voor inzichten. Marketinginzichten van Adobe en Dynamics 365 zijn beschikbaar in Copilot voor Microsoft 365 om briefings, presentaties, rapporten en updates te maken. Met de Adobe Experience Manager Sites-mogelijkheden die zijn geïntegreerd in Copilot kunnen marketeers beeldmateriaal creëren met Adobe Firefly generatieve AI of teksten voor marketinguitingen rechtstreeks in Word maken en publiceren naar kanalen zoals web en mobiel.

  • Projecten in beweging met in-context meldingen en samenvattingen: Vaak moeten marketeers meerdere applicaties, e-mails en chats langsgaan om een projectstatus te bepalen - van feedback en goedkeuringen tot wijzigingen in werkitems of vervaldatums. Met de geïntegreerde mogelijkheden van Adobe Workfront, beschikbaar in Microsoft 365-applicaties, worden meldingen gemaakt op basis van relevante marketinggegevens zodat teams op de hoogte blijven van alle wijzigingen en te nemen acties.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!