Witold Kepinski - 18 april 2024

Pega introduceert Pega GenAI Coach

Pegasystems, speler op het gebied van enterprise platforms voor AI-decisioning en workflowautomatisering, introduceert Pega GenAITCoach. Deze generatieve AI-gestuurde coach(functie) voor Pega-oplossingen adviseert gebruikers proactief over uit te voeren taken binnen een specifiek proces. Het analyseert werkzaamheden en relevante gegevens binnen de context op basis van de beste praktijkcases van de organisatie op het gebied van sales, service en operationele processen.

Pega introduceert Pega GenAI Coach image

De meeste generatieve AI-oplossingen staan los van de onderliggende workflows aldus Pega. Hierdoor moeten gebruikers zelf de juiste prompts bedenken om antwoorden te krijgen. Pega GenAI Coach integreert juist rechtstreeks in workflows en fungeert als een actieve ‘coach’ binnen Pega-oplossingen. Het analyseert continu de werkzaamheden en geeft gebruikers duidelijke adviezen over waar in de workflow het mogelijk mis kan gaan en hoe je dit kunt voorkomen. Bovendien kunnen managers Coach gebruiken om inzicht te krijgen in de werkzaamheden en prestaties van hun team.

Pega GenAI Coach is makkelijk te configureren en af te stemmen op specifieke organisatiedoelen en behoeften van medewerkers, zoals:

  • Optimaliseren van sales-prestaties: Coach analyseert bestaande salesmogelijkheden, leads, contactmomenten en interactie binnen Pega Sales Automation en doet suggesties hoe medewerkers het sluiten van een deal kunnen versnellen. Salesmanagers kunnen in Coach branchekennis en eigen praktijkcases invoeren. Coach analyseert al die informatie en gebruikt dit voor specifieke adviezen die de saleservaring bij klanten en prospects verbetert.
  • Verbeteren van backoffice-operaties: Met gepersonaliseerde instructies begeleidt Coach backoffice-casemedewerkers om complexe taken soepel af te handelen. Het houdt hierbij rekening met praktische informatie, wettelijke vereisten en case-gerelateerde gegevens.
  • Sneller afhandelen van gezondheidsclaims: Coach helpt bij het snel analyseren en samenvatten van de claim, de wensen en behoeften en de klanthistorie. Casemedewerkers kunnen hierdoor vragen veel sneller beantwoorden en bovendien advies geven over het beste plan van aanpak als vervolgstappen nodig zijn.

"Volgens Kerim Akgonul, chief product officer van Pega, raken medewerkers soms overweldigd door de enorme hoeveelheid bedrijfsgegevens, systemen en beleidsregels waarmee ze te maken krijgen. Dit kan ervoor zorgen dat ze niet snel de informatie en inzichten vinden die ze nodig hebben. Daarom introduceert Pega GenAI Coach, dat gebruikmaakt van generatieve AI om medewerkers op een toegankelijke, hoogwaardige manier te begeleiden, vergelijkbaar met de begeleiding van een ervaren senior manager. Zo kunnen medewerkers hun werk beter en sneller doen dan ooit tevoren."

Pega GenAI Coach is gebouwd op de Pega GenAI architectuur en verwerkt complexe workflows met controleerbaarheid, beveiliging en richtlijnen afgestemd op de behoeften van grote organisaties. De integratie met Pega’s AI-mogelijkheden opent voor organisaties de deur naar een breed AI-spectrum zoals het gebruik van statistische voorspellingen van Pega Process AI in een advies om boetes te voorkomen door gemiste deadlines. Coach biedt gebruikers ook toegang tot alle informatie die is verzameld door Pega GenAI Knowledge Buddy zodat ze direct beschikken over relevante bedrijfskennis terwijl ze aan een case werken.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!