Witold Kepinski - 20 september 2016

Salesforce introduceert Einstein Artificial intelligence

Salesforce introduceert Einstein Artificial intelligence image

Salesforce, aanbieder van cloudgebaseerde CRM, introduceert Salesforce Einstein. Hiermee maakt het artificial intelligence (AI) beschikbaar voor iedere Salesforce-gebruiker. Met Salesforce Einstein is verkoop, service en marketing binnen elke organisatie in staat betere voorspellingen te doen en gepersonaliseerde klantervaringen te bieden. De AI-mogelijkheden zijn nu integraal onderdeel van het Salesforce-platform. Hierdoor kan iedereen door middel van clicks of code AI apps bouwen die slimmer worden op basis van elke interactie. “Met Salesforce Einstein bieden we de slimste CRM ter wereld", zegt Marc Benioff (foto), chairman en CEO van Salesforce. "Elke klant beschikt met Einstein over zijn eigen data scientist, waardoor het voor hen eenvoudig is binnen de context van hun eigen business te profiteren van hoogstaande AI-mogelijkheden.”

AI biedt volgens Salesforce nieuwe mogelijkheden voor interactie met technologie en tussen mensen onderling. Er is momenteel een aantal voorbeelden van AI die garant staan voor zeer interessante consumentenervaringen. Siri van Apple verwerkt taal op een natuurlijke manier om zo beter stemmen te kunnen herkennen. Het gezichtsherkenningsalgoritme van Facebook is inmiddels tot bijna 98 procent accuraat in het herkennen van gezichten. En Amazon, Netflix en Spotify maken allemaal gebruik van machine learning om inzicht te krijgen hoe elk item binnen hun enorme catalogus relateert tot het andere item en de voorkeuren van hun klanten.

De meeste bedrijven hebben volgens Salesforce echter geen toegang tot de technische expertise en de infrastructuur die nodig is om AI-oplossingen te ontwikkelen. Ze moeten enorme data-sets bijeen brengen wat vraagt om een significant aantal engineers om die complexe data-integratieprocessen te beheren. Vervolgens moeten speciale voorspellende modellen worden gebouwd om de waarde uit de data te halen en continu te blijven leren, wat vraagt om een hoge mate van data science-expertise. Om al deze modellen en processen in gebruik te kunnen hebben is ondersteuning voor de infrastructuur en DevOps nodig. Wat wellicht nog wel het belangrijkste en meest uitdagende is: het overbrengen van de resultaten - de inzichten en aanbevelingen vanuit de modellen - naar de gebruikers binnen de context van hun business, vraagt om complexe integratie.

Cloud

Met Salesforce Einstein zijn AI-mogelijkheden geïntegreerd in elke Salesforce Cloud. Einstein maakt gebruik van data die beschikbaar is binnen Salesforce bij het ‘trainen’ van voorspellende modellen: klantgegevens, data uit Salesforce Chatter, e-mail, agenda, e-commerce, maar ook streams uit sociale media zoals tweets en illustraties en zelfs IoT-signalen. Omdat Salesforce miljoenen gebruikers heeft die dagelijks informatie invoeren, is het perfect in staat optimale modellen voor verkoop, service en marketing te ontwikkelen.

Ervaar Salesforce Einstein tijdens Dreamforce

Deelnemers van Dreamforce krijgen de mogelijkheid om dieper te duiken in Salesforce Einstein door de Einstein Keynote live bij te wonen op donderdag 6 oktober van 15.00 - 16.00 uur in Moscone West. Mensen die daar niet bij aanwezig kunnen zijn kunnen de livestream volgen. Tijdens deze keynote zal het Einstein-team van Salesforce, samen met de meest innovatieve klanten van het bedrijf laten zien hoe organisaties slimmer kunnen worden richting klanten en betere voorspellingen kunnen doen. In Moscone West is tevens het Einstein Dicovery Center te vinden op de tweede etage. Daar kunnen deelnemers diverse demo’s zien van Salesforce Einstein. Voor meer informatie over Dreamforce ga naar https://www.salesforce.com/dreamforce/DF16/schedule/

Prijs en beschikbaarheid

De nieuwe Einstein-functies zijn ontworpen voor elke Salesforce Cloud.

Veel nieuwe Salesforce Einstein-functies zijn beschikbaar tegen meerprijs. Andere maken onderdeel uit van bestaande licenties en edities.

De prijs voor elke Einstein-functie wordt gecommuniceerd wanneer deze breed beschikbaar komt.

?Community Cloud, de Automated Community Case Escalation van Einstein en ?Recommended Experts, Files en Groups zijn direct beschikbaar en vallen onder de Community Cloud-licentie.

Analytics Cloud de Smart Data Discovery van Einstein is breed beschikbaar. De prijs is gebaseerd op het datavolume en het aantal gebruikers.

Commerce Cloud de Product Recommendations van Einstein is breed beschikbaar en valt onder de Commerce Cloud-licentie.

PredictionIO is een open source Machine Learning Server en is gratis te gebruiken via de Apache Software Foundation.

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!