osapiens groeit ondanks uitstel duurzaamheidsregels
sapiens, een platform voor duurzame groei, zet zijn snelle groeitraject voort, ondanks onzekerheid rond Europese duurzaamheidsregelgeving. In het tweede kwartaal van 2025 verdubbelde het softwarebedrijf zijn jaarlijkse terugkerende inkomsten (ARR) ten opzichte van vorig jaar, en behaalde daarmee al 42 maanden op rij een jaar-op-jaar groei van meer dan 100%.

In de eerste helft van 2025 verwelkomde osapiens meer dan 400 nieuwe klanten, waaronder grote namen als Philips, Otto, Coca-Cola Europacific Partners en JYSK. Het bedrijf nadert inmiddels de 2.000 klanten en realiseert een aanzienlijk deel van zijn omzet uit niet-Duitstalige markten, met sterke groei in onder meer de Benelux, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.
De groei is opmerkelijk, gezien het feit dat de invoering van belangrijke duurzaamheidsregels, zoals de CSRD en CSDDD, is vertraagd. Volgens Alberto Zamora, CEO en medeoprichter van osapiens, zien veel bedrijven dit uitstel als een reden om te wachten, terwijl de klanten van osapiens zich juist voorbereiden op de toekomst. "Voor hen is duurzaamheid geen verplichting, maar een troef," aldus Zamora.
Om aan de veranderende behoeften te voldoen, blijft osapiens zijn modulaire en AI-gedreven platform, de osapiens HUB, uitbreiden. Recente toevoegingen zijn onder andere modules voor Supplier Risk Management, Reporting Cockpit & Disclosure Management en Audit Management, die de transparantie en efficiƫntie in toeleveringsketens moeten verbeteren.