Witold Kepinski - 28 juli 2025

Red Hat annonceert programma updates en een Partner Demand Center

Red Hat heeft aanzienlijke verbeteringen in zijn wereldwijde partnerprogramma aangekondigd. Deze updates zijn gericht op het vereenvoudigen van samenwerking, het bieden van meer keuzes en flexibiliteit, en het ondersteunen van partners in het navigeren door de snel veranderende technologielandschappen van AI en virtualisatie.

Red Hat annonceert programma updates en een Partner Demand Center image

Dit meldt Stefanie Chiras. Senior Vice President, Partner Ecosystem Success bij Red Hat in een blog.

Een van de belangrijkste vernieuwingen is de lancering van het Red Hat Specialized Partner Program. Dit programma, voorheen de Partner Practice Accelerator, erkent gevalideerde partners met diepgaande technische expertise en bewezen servicecapaciteiten. De specialisaties worden uitgebreid van Red Hat Ansible Automation Platform en Red Hat OpenShift naar onder andere Red Hat Enterprise Linux (RHEL) en RHEL AI. 

Bestaande OpenShift-specialisaties worden verder onderverdeeld in specifieke focusgebieden zoals virtualisatie en applicatieontwikkeling. Partners die hiervoor in aanmerking komen, worden erkend als bijvoorbeeld "Red Hat Specialized Partner - Mission Critical Automation" of "Red Hat Specialized Partner - AI Platform".

Red Hat Partner Demand Center

Daarnaast introduceert Red Hat het nieuwe Red Hat Partner Demand Center, inclusief het Red Hat Campaigns and Demand Generation-platform. Dit digitale platform stelt partners in staat om eenvoudiger effectieve marketingcampagnes, content en programma's te lanceren. Partners kunnen autonoom kant-en-klare campagnes uitvoeren, deze aanpassen met hun eigen branding en gedetailleerde inzichten krijgen in prestaties en leads. Het platform biedt toegang tot meer dan 16 campagnes in negen talen, voor alle belangrijke Red Hat-producten.

Deze transformatie onderstreept Red Hat's toewijding aan een "ecosystem-first" benadering, met als doel partners meer autonomie, duidelijkere groeimogelijkheden en sterkere samenwerking te bieden. Red Hat blijft ook zijn rebate-strategie verbeteren om de winstgevendheid van partners te vergroten en productgroei te stimuleren, met name voor Ansible Automation Platform en OpenShift.

MSP Show 18/06/2025 t/m 31/07/2025 BN + BW
MSP Show 18/06/2025 t/m 31/07/2025 BN + BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!