Witold Kepinski - 11 augustus 2025

Infosys helpt ABN AMRO met digitale transformatie van kredietprocessen

Infosys, een wereldwijde aanbieder van digitale diensten en consultancy, heeft de succesvolle implementatie van het nCino Platform bij ABN AMRO afgerond. Dit project, dat in samenwerking met onder andere Infosys werd uitgevoerd, heeft de kredietverstrekking en het beheer van onderpanden bij de bank volledig getransformeerd.

Infosys helpt ABN AMRO met digitale transformatie van kredietprocessen image

Met de nieuwe nCino-oplossing vervangt ABN AMRO meerdere verouderde systemen door één geïntegreerd platform. Hierdoor kunnen de kredietverleningsprocessen worden gestroomlijnd, de operationele efficiëntie worden verbeterd en de klantervaring worden versneld. De implementatie, waarvoor meer dan 100.000 records werden gemigreerd, versterkt ook de naleving van regelgeving.

Hans-Willem Giesen, IT Lead - Credits bij ABN AMRO, benadrukt de impact: "Deze oplossing verbetert onze operationele efficiëntie en versterkt onze capaciteiten voor onderpandbeheer, waardoor we onze klanten een snellere en transparantere ervaring kunnen bieden."

Volgens Joaquin de Valenzuela, Managing Director bij nCino, toont de samenwerking aan hoe het platform financiële instellingen kan helpen hun processen te optimaliseren in een gereguleerde sector. Jay Nair, EVP bij Infosys, voegt toe dat de oplossing de doorlooptijd verkort en de digitale ervaring voor ABN AMRO's klanten aanzienlijk verbetert.

Factsheet: Van risico naar regie: beheer je e-maildomein met DMARC

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!