Heyoo.ai lanceert platform voor authentieke marketing door medewerkers
Heyoo.ai, een Nederlandse software-as-a-service (SaaS) startup, heeft een nieuw platform gelanceerd dat bedrijven helpt om gepersonaliseerde en authentieke marketing te voeren via hun eigen medewerkers. De onderneming combineert de concepten van Thought Leadership en Employee Advocacy in één systeem.

In een steeds digitalere wereld waarin veel content door AI wordt gegenereerd, speelt Heyoo.ai in op de behoefte van bedrijven om relevant en geloofwaardig te blijven. Het platform gebruikt AI om medewerkers te inspireren en op weg te helpen met het schrijven van posts voor LinkedIn, terwijl hun persoonlijke stem en authenticiteit behouden blijven.
Volgens co-founder Jannik Lempken helpt Heyoo marketeers om leidinggevenden en werknemers te betrekken bij het creëren van een samenhangend verhaal, waardoor de boodschap breed wordt gedragen. Mede-oprichter Bas Janssen voegt hieraan toe dat, hoewel er al individuele tools bestaan voor LinkedIn-posts, er nog geen gestructureerd systeem op bedrijfsniveau was.
Systeem
Het platform stelt marketingteams in staat om post-suggesties te genereren die aansluiten bij de bedrijfsstrategie. Deze suggesties zijn afgestemd op de rol, interesses en unieke stijl van elke medewerker, waardoor de drempel om te posten wordt verlaagd. Het systeem meet ook de resultaten, wat de online zichtbaarheid en betrokkenheid van het merk versterkt.
Heyoo.ai is opgericht door Bas Janssen, Bart Jochems en Jannik Lempken (foto). Janssen en Jochems waren eerder oprichters van de declaratie-app Declaree, die later werd overgenomen door Visma. Lempken leidde de internationale uitbreiding bij Mobilexpense. Het bedrijf heeft inmiddels klanten in meerdere Europese landen.