Witold Kepinski - 28 september 2018

Datto versnelt productontwikkeling Autotask PSA met versie 2018.2

Datto versnelt productontwikkeling Autotask PSA met versie 2018.2 image

Datto, leverancier van IT-oplossingen via managed service providers (MSP’s), introduceert de nieuwste update van Autotask PSA. Autotask PSA is de Professional Services Automation-tool van Datto, die MSP’s helpt om klantrelaties te beheren en hogekwaliteitsservice te bieden. De update biedt gebruikers betere efficiëntie dankzij een zeer configureerbare ticketing- en tijdsindelingfunctionaliteit, een herontworpen Client Portal-homepage en nieuwe opties voor inzicht in contracten.

Victor Raessen, Managing Director Benelux bij Datto: “We hebben naar onze klanten geluisterd en onze expertise en innovatiekracht ingezet om PSA 2018.2 succesvol te kunnen uitrollen. Deze release zorgt ervoor dat MSP’s nog betere service aan hun klanten kunnen bieden en daardoor ook beter kunnen samenwerken. Ik hoop dat onze klanten net zo enthousiast zijn als wij over het nieuwe ontwerp en bijbehorende functionaliteiten. Ik kijk ernaar uit om met hen hierover in gesprek te gaan, zodat we in de toekomst verder kunnen inspelen op de behoeftes van onze klanten en de snel veranderende IT-markt”.

Dit zijn de kenmerken van de nieuwe Autotask PSA 2018.2-update:

Begin/eindtijd van verlofaanvragen: technici kunnen verlof aanvragen voor specifieke tijdvakken, waardoor het eenvoudiger en efficiënter wordt om werk alleen te delegeren aan personeel dat beschikbaar is.

Aan te passen tijdsinvoer voor tickets: het tijdsinvoerscherm kan worden geconfigureerd met extra snelbewerkingsvelden, zoals Wachtrij en Vervaldatum. Dit is een uitbreiding van de configureerbare Ticket UI en zal technici helpen tijd te besparen op elk ticket waar ze extra tijd aan toe moeten voegen en vervolgens het ticket moeten doorsturen en/of wijzigen.

Herontworpen Client Portal-homepage: klanten hebben toegang tot de klantinterface via een nieuwe, gebruiksvriendelijke URL. Daarnaast biedt de herontworpen Client Portal-homepage betere visuele data en inzichten met een speciale weergave van openstaande servicetickets en projecten.

Nieuwe opties voor inzicht in contracten: MSP’s kunnen belangrijke informatie beschermen met nieuwe zichtbaarheidsopties (geen, beperkte of volledige), waardoor werknemers en klanten alleen die informatie van een contract zien, die strikt noodzakelijk is.
“We zijn blij met Datto’s beslissing om de functionaliteit en efficiëntie van PSA verder uit te breiden voor Benelux-klanten”, zegt Wayne Wilson, oprichter en eigenaar van Wanbound in Woerden. “Dankzij de updates in de klantinterface kan ons team de dienstverlening aan, en communicatie met eindgebruikers verbeteren.”

Ga voor meer informatie over Autotask PSA naar https://www.datto.com/business-management/autotask-psa.

Nutanix BW start 6 mei - 20 mei
Dutch IT Partner Day 11 juni2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!