Monique Vreeswijk - 27 maart 2023

Microsoft Cloud Partner programma is uitgebreid

Microsoft Cloud Partner programma is uitgebreid image

Microsoft creëert nieuwe kansen voor partners door middel van AI-aanbiedingen en uitbreiding van het Microsoft Cloud Partner-programma. Dit meldt Nicole Dezen, Chief Partner Officer en Corporate Vice President, Global Partner Solutions van Microsoft in een blog.

Dezen meldt het volgende:

'We hebben afgelopen oktober het Microsoft Cloud Partner-programma gelanceerd om aan de veranderende behoeften van klanten te voldoen en onze partners te helpen slagen. Met zijn robuuste set toegewijde partneraanbiedingen, waaronder nieuwe Solutions Partner-aanduidingen die aansluiten bij onze zes commerciële oplossingsgebieden in Azure, Modern Work, Security en Business Applications, hebben we een plek gecreëerd waar partners kunnen blijven gedijen.

Vandaag wil ik enkele van de nieuwe investeringen die we doen om meer van onze partners te blijven ondersteunen bij het investeren met Microsoft, het laten groeien van hun bedrijf en het leveren van klantensucces. Deze investeringen zijn, net als het Cloud Partner-programma zelf, niet alleen bedoeld om klanten te helpen nieuwe manieren van werken te vinden, maar ook om partners in staat te stellen zich te onderscheiden en unieke waarde aan de markt te leveren.

Partners sterker maken met AI
Partners maken al lang gebruik van de kracht van machine learning en AI met behulp van de ontwikkeltools en cloudtechnologieën van Microsoft.  Terwijl het AI-landschap blijft evolueren, zijn we vastbesloten om onze partners de nieuwste tools en middelen te bieden — allemaal geleid door onze  AI-principes ,  Responsible AI Standard en tientallen jaren onderzoek — zodat ze innovatieve oplossingen voor hun klanten kunnen blijven leveren.

Recente AI-integraties in de reeks tools van Microsoft bieden partners een reële kans om unieke innovatie, gedifferentieerde waarde en AI-expertise aan klanten te bieden.

  • Met Bing betekent beter zoeken, completere antwoorden en de mogelijkheid om inhoud te genereren dat gebruikers de kennis van de wereld beter kunnen benutten.
  • Microsoft Dynamics 365 Copilot biedt interactieve, AI-aangedreven assistentie voor alle bedrijfsfuncties, waardoor de last van alledaagse taken wordt verlicht.
  • Microsoft 365 Copilot combineert de kracht van grote taalmodellen (LLM's) met uw gegevens in Microsoft Graph en de Microsoft 365-apps om uw woorden om te zetten in de krachtigste productiviteitstool ter wereld.
  • Tegenwoordig stelt ChatGPT in Azure Open AI Service partners in staat voorspellende modellen te bouwen, processen te automatiseren en de besluitvorming voor zichzelf en hun klanten te verbeteren. Door preview-toegang tot GPT-4 in Azure OpenAI Service aan te vragen , kunnen partners gaan bouwen met het meest geavanceerde model van OpenAI tot nu toe.
  • De AI en Machine Learning in Microsoft Azure-specialisatie stelt partners in staat om hun expertise in dit snel evoluerende deel van de Microsoft-business te demonstreren.

Wij geloven dat AI elke softwarecategorie fundamenteel zal veranderen en een nieuwe golf van productiviteitsgroei zal ontsluiten. We zetten ons in om partners in staat te stellen de kracht van deze innovatie te benutten namens klanten over de hele wereld, terwijl we hen helpen door dit nieuwe technologietijdperk te navigeren.

Introductie van aanduidingen voor ISV-oplossingen

Om klanten te helpen bepalen welke partnerorganisaties het meest geschikt zijn voor hun behoeften, heeft Microsoft Solutions Partner-aanduidingen gecreëerd binnen het Microsoft Cloud Partner Program. De eerste beschikbare Solutions Partner-aanduidingen zijn verankerd in de Microsoft Cloud in zes oplossingsgebieden die zijn afgestemd op hoe Microsoft naar de markt gaat. Door het behalen van aanduidingen tonen partners de capaciteiten van hun organisatie aan bij het leveren van klantsucces op de oplossingsgebieden.

Vandaag breiden we de aanduidingen van Solutions Partners uit met opties die onze partners onderscheiden die software ontwikkelen: onze Independent Software Vendor (ISV)-partners.

Benamingen voor ISV-oplossingen zijn afgestemd op hoe Microsoft naar de markt gaat en hoe klanten kopen: per branche (bijv. financiën, detailhandel); door use cases in verschillende sectoren (bijv. beveiliging); en door specifieke eisen van brancheleiders (bijv. marketing en verkoop). Deze aanduidingen onderscheiden de specifieke mogelijkheden van een applicatie en helpen klanten bij het identificeren van bewezen oplossingen voor hun zakelijke behoeften.

Ga voor meer informatie naar de veelgestelde vragen over het Microsoft Cloud Partner-programma en de ISV-groeipagina op onze partnerwebsite .

Aankondiging van nieuwe Business Application-specialisaties

Specialisaties blijven partners manieren bieden om hun organisatie verder te differentiëren en hun expertise en ervaring te demonstreren in specifieke technische scenario's die zijn afgestemd op de oplossingsgebieden voor projectgebaseerde services.

Vorige week hebben we vier Business Application-specialisaties geïntroduceerd. Deze nieuwe aanbiedingen zijn afgestemd op het oplossingsgebied Business Applications voor Microsoft Dynamics 365 en maken het voor klanten gemakkelijker om partners te vinden die over de expertise beschikken die ze nodig hebben. De nieuwe specialisaties omvatten:

  • Financiën: ontworpen voor partners met bewezen kennis, inhoudelijke ervaring en gedocumenteerd succes in Dynamics 365 Finance, en die innovatieve oplossingen bieden in het hele financiële spectrum.
  • Verkoop: beschikbaar voor partners met bewezen vaardigheden op het gebied van transformatie van klantervaring (CX) en het ondersteunen van de groei van klanten.
  • Service: ontwikkeld voor partners met ervaring in het leveren van gepersonaliseerde service, hoogwaardige interacties en naadloze, verbonden ervaringen op schaal.
  • Supply Chain: Open voor partners met aantoonbare kennis, inhoudelijke ervaring en gedocumenteerd succes in Dynamics 365 Supply Chain Management, en die innovatieve oplossingen bieden in het gehele supply chain-spectrum.

Met deze toevoegingen bieden we nu in totaal 28 specialisaties , waardoor partners flexibiliteit en afstemming krijgen over waar ze willen investeren voor hun bedrijf en voorzien in de behoeften van hun klanten. Lees meer over deze specialisaties op de Dynamics 365 for Partners-blog .

Introductie van toepassingen voor meerdere partijen

De commerciële marktplaats van Microsoft is het meest partnergerichte zakelijke platform in de branche en is bedoeld om partners te helpen meer klanten te bereiken, de verkoop te vereenvoudigen en groei te stimuleren.

Om partners te helpen de kracht van de commerciële marktplaats te benutten, zullen we binnenkort privéaanbiedingen voor meerdere partijen aanbieden. Privéaanbiedingen voor meerdere partijen stellen partners in staat om samen te komen, gepersonaliseerde aanbiedingen met aangepaste uitbetalingen te maken en rechtstreeks aan Microsoft-klanten te verkopen met vereenvoudigde verkoop via de marktplaats. En voor klanten met een cloudconsumptietoezegging telt elke dollar van de verkoop mee voor hun toezegging wanneer ze oplossingen kopen die in aanmerking komen voor Azure IP co-sell. Privéaanbiedingen van meerdere partijen gaan dit voorjaar in privépreview en zullen in de nabije toekomst openbaar beschikbaar worden gemaakt. Daarnaast blijven we de manieren uitbreiden waarop partners hun oplossingen kunnen verpakken en verkopen. In de komende maanden zullen we partners de mogelijkheid bieden om containers en VM-softwarereserveringen af te handelen via onze commerciële marktplaats.

Binnenkort beschikbaar: aanduidingen voor trainings- en ondersteuningsservices

Later dit jaar worden de Solutions Partner-aanduidingen voor trainingsservices en ondersteuningsservices gelanceerd, waardoor klanten snel partners kunnen identificeren die aan de vereisten hebben voldaan, inclusief het aantonen van hun klantensucces.

De aanduiding Solutions Partner voor trainingsservices erkent de capaciteiten van een partner die zijn afgestemd op prestaties, kwaliteit van training en minimaal één oplossingsgebied. De aanduiding Solutions Partner voor ondersteuningsservices bouwt voort op de aanduidingen van het oplossingsgebied en benadrukt de breedte en uitmuntendheid van een partner in ondersteuningsmogelijkheden.

Badges voor beide aanduidingen helpen partners hun organisaties te onderscheiden bij klanten en in de commerciële Microsoft-marktplaats.

Onder de aandacht brengen van diverse bedrijven en bedrijven met een sociale impact op de markt

Inclusie bevordert innovatie, en veel klanten zijn op zoek naar partners die aansluiten bij hun zakelijke waarden. Daarom stellen we partners in staat relevante bedrijfsclassificaties op het gebied van diversiteit en sociale impact in te dienen in Partner Center, die in hun bedrijfsprofiel op de markt zullen verschijnen. Door deze informatie in ons systeem in te bouwen, kunnen klanten eenvoudig diverse bedrijven en hun oplossingsaanbod ontdekken op de commerciële markt en via onze co-sell-kanalen.

Op 19 april zal Microsoft ook een virtueel Commercial Marketplace Impact Event houden voor diverse partnerbedrijven en partners die in handen zijn van minderheden, evenals partners met oplossingen voor sociale impact (bijv. groei via de commerciële marktplaats van Microsoft.

Meer in het verschiet

Microsoft, partners zijn essentieel voor ons succes. We zijn vastbesloten om te investeren in ons ecosysteem om partners in staat te stellen hun expertise verder te differentiëren, samen te werken aan deals via de commerciële markt en zichzelf te positioneren om te voldoen aan een groeiend scala aan behoeften van klanten en de industrie.

Deze toewijding aan het succes van onze partners is onwrikbaar. Met onze uitgebreide routekaart voor producten en platforms zal Microsoft onze partners blijven helpen om nog meer te doen om digitale transformatie mogelijk te maken en de groei en winstgevendheid van bedrijven te stimuleren.

Als we vooruitkijken, zijn we erop gericht ervoor te zorgen dat partners over de vaardigheden, tools en middelen beschikken die ze nodig hebben om te concurreren - en te winnen - bij het leveren van innovatieve oplossingen die het succes van klanten stimuleren.'

Schneider Electric BN BW start week 27 tm week 29 Leanix BW 19 febr tm 17 maart 2024
Schneider Electric BN start week 27 tm week 29

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!