Bij IBM Think staan partners centraal
Bij IBM Think staan partners centraal. Dit schrijft Kate Woolley, algemeen directeur van Ecosystem IBM in een blog.

Als u IBM de afgelopen jaren hebt gevolgd, weet u hoe cruciaal het IBM-ecosysteem is voor onze groeistrategie. Daarom hebben we partners vorig jaar toegang gegeven tot dezelfde training en ondersteuning als IBM-ers, hebben we in januari een nieuw partnerprogramma gelanceerd en blijven we investeren in en groeien in het IBM-ecosysteem.
Het mag dan ook geen verrassing zijn dat partners deze week centraal staan tijdens onze jaarlijkse Think-conferentie. We begonnen het evenement zelfs met een dag gewijd aan partners — toepasselijk Partner Plus Day genoemd. Het was een fenomenale kans om te communiceren met en te leren van honderden partners, die ook rechtstreeks hoorden van IBM-CEO Arvind Krishna, andere senior IBM-leiders en veel van hun collega's.
Drie observaties van Partner Plus Day and Think vallen me op: ten eerste is er geen twijfel dat we op de goede weg zijn, met een bijzondere focus op het ondersteunen van onze partners en klanten met een duidelijke strategie en nieuwe AI- en hybride cloudaanbiedingen. Ten tweede is het nog nooit zo duidelijk geweest dat IBM en onze partners samen beter zijn. Ten derde delen ons groeiende ecosysteem van partners een inspirerend streven naar voortdurende innovatie en het leveren van klantwaarde.
Focus, focus, focus
Drie jaar geleden verklaarde onze CEO dat de strategie van IBM gericht is op hybride cloud en AI. Sindsdien hebben we R&D geconcentreerd op die gebieden, bedrijven overgenomen met de juiste mix van capaciteiten en bedrijven afgestoten die niet aansluiten bij onze focus.
IBM's aankondiging vandaag van het Watsonx-platform om de basismodellen van de volgende generatie voor bedrijven aan te drijven, is een goed voorbeeld van hoe we de technologie verdubbelen die de onderneming zal transformeren. Onze focus op enterprise AI zal partners bijvoorbeeld aanzienlijke kansen bieden om hun capaciteiten en de waarde die ze kunnen bieden aan klanten in deze waanzinnige ruimte te vergroten.
Het nieuws van vandaag volgt op de aankondiging van vorige week dat SAP IBM Watson AI zal integreren in SAP-oplossingen om een betere gebruikerservaring, snellere besluitvorming en meer inzichten te bieden om de productiviteit te verhogen. Partnerschappen zoals deze worden steeds belangrijker naarmate we de acceptatie van hybride cloud en AI wereldwijd blijven opschalen.
we zijn beter samen
We opereren in een markt waar geen enkel bedrijf alleen kan slagen. Maar samen hebben we een enorme kans om oplossingen sneller op de markt te brengen en meer collectief succes te helpen behalen.
In mijn gesprek op het podium met Ruba Borno, VP van Worldwide Channels & Alliances voor AWS, spraken we over hoe werk met één partner – in dit geval AWS – kan worden vertaald in gezamenlijke capaciteiten waar talloze andere partners gebruik van kunnen maken om klanten te helpen versnellen hun digitale reizen. Ons partnerschap met AWS illustreert de waarde van het IBM-ecosysteem: het samenbrengen van de schaal en expertise van veel partners, zodat we klanttransformatietrajecten beter kunnen versnellen en wederzijds succes kunnen stimuleren.
Onze partners maken het verschil
In mijn laatste blog heb ik het gehad over hoe ver we zijn gekomen met ons partnerprogramma en onze inspanningen om klanten te ontmoeten waar ze zijn. Nu wil ik een paar voorbeelden geven van partnerwerk dat precies dat doet.
Een uitstekende illustratie van hoe IBM-partners ondernemingen helpen te profiteren van de transformerende kracht van AI, is Krista Software , dat IBM Watson NLP uit IBM's insluitbare AI-softwareportfolio gebruikte om zijn mobiele beveiligingsclient, Zimperium, te helpen bij het automatiseren van het volledige plannings- en implementatieproces. Het leidde tot aanzienlijke kostenbesparingen en gaf hun ingenieurs de vrijheid om zich te concentreren op waar ze goed in zijn: het ontwikkelen van veilige software voor klanten.
Aan de andere kant van de vijver hielp de in het VK gevestigde partner MaxLogic hun vastgoedbeheerklant, HFL Building Solutions , om het volledige potentieel van IBM Maximo te benutten door het te gebruiken voor het beheer van 4.000 maandelijkse werkorders op meer dan 400 locaties. Dankzij een efficiënter proces kon HFL het aantal openstaande werkorders met 95% verminderen en de kwaliteit van de beschikbare informatie voor zijn teams en klanten aanzienlijk verbeteren.
Om te laten zien hoe IBM Ecosystem-partners klanten ontmoeten, waar ze ook zijn , werkte IBM-zakenpartner Cleanslate onlangs samen met een grote financiële dienstverlener die migreerde naar een 'cloud first'-benadering. Cleanslate hielp hun klant IBM's CloudPak for Security op AWS te implementeren met behulp van bestaande uitgavenverplichtingen met AWS, waardoor de klant werd ontmoet waar ze zijn en tegelijkertijd profiteerde van strategische leveranciersrelaties. Cleanslate biedt haar klanten nu de voordelen van een resellerrelatie en expertise met IBM-softwareoplossingen, evenals de budget- en efficiëntievoordelen van AWS Marketplace.
Deze successen bevestigen de investering van IBM in ons groeiende ecosysteem, dat elke dag aan kracht wint. We zullen onze gerichte strategie, toewijding aan samenwerking en ondersteuning van onze partners behouden, en ik twijfel er niet aan dat we samen nog meer wederzijds succes zullen ontsluiten.
Door: Kate Woolley, algemeen directeur van Ecosystem IBM