Redactie - 02 december 2013

SCC Services opent 24/7 servicecenter in kantoor Utrecht


ICT-dienstverlener SCC Services heeft een lokaal servicecenter geopend in de Nederlandse hoofdvestiging in Utrecht. Het nieuwe servicecenter biedt SCC-klanten 24 uur per dag, zeven dagen per week ondersteuning door Nederlands sprekende servicedeskmedewerkers. Daarnaast biedt de SCC servicedesk remote monitoring van de ICT-omgeving van klanten.

"Onze klanten hebben duidelijk behoefte aan ondersteuning door Nederlands sprekende servicedeskmedewerkers", zegt Wim Uiterdijk (foto), directeur van SCC Services in Nederland. "Als er een storing is wil men liever niet doorverbonden worden met een outsourcingcenter in het buitenland. Ze willen bij voorkeur iemand aan de lijn die de Nederlandse taal spreekt en op de hoogte is van hun specifieke bedrijfssituatie. Wij kunnen deze behoefte uitstekend invullen."

SCC-klanten kunnen 24 uur per dag, zeven dagen in de week terecht bij het servicecenter. Naast telefonische ondersteuning bewaakt de servicedesk via remote monitoring ook de ICT-omgeving van de klant, zodat de servicemedewerker ook zelf proactief kan reageren en actie ondernemen. Indien nodig kan de servicedeskmedewerker een field engineer naar de klantlocatie sturen om een reparatie te verrichten of een onderdeel te vervangen. De lokale servicedesk in Nederland beschikt over een uitwijkfaciliteit - met een gespiegelde opstelling -bij het Europese shared service center van SCC.

SCC Direct Solutions
Het servicecenter biedt ondersteuning aan ondernemingen en overheidsorganisaties die gebruikmaken van de infrastructuur- en datacenter-oplossingen van SCC Services. Nieuw in het aanbod van ICT-oplossingen is het SCC Direct Solutions portfolio van on-demand ICT-oplossingen op maat, die zorgen voor een kosteneffectieve en efficiënte ICT-infrastructuur. De SCC Direct Solutions worden aangeboden op basis van het pay-per-use model, waarbij (ook bestaande) hardware - inclusief onderhoud en services - tegen een vast maandelijks tarief per werkplek in een leaseconstructie kan worden ondergebracht. De SCC Direct Solutions kunnen zowel vanuit een klantlocatie, de eigen datacenters van SCC of een combinatie daarvan worden geleverd.

SCC Innovation Center
De ICT-oplossingen van SCC worden getoond en gedemonstreerd in het SCC Innovation Center dat onlangs is geopend in de Nederlandse hoofdvestiging in Utrecht. Klanten kunnen hier ook de SCC Direct Solutions testen met een diversiteit aan apparatuur.


Gartner BN tm 12-11-2025 - 1

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!