Witold Kepinski - 17 januari 2021

Shippeo krijgt kapitaalinjectie van Battery Ventures en bestaande investeerders

Shippeo, speler in real-time transport visibility oplossingen (RTTV), kondigt een nieuwe kapitaalinjectie aan van 32 miljoen dollar. Deze investeringsronde werd geleid door tech investeerder Battery Ventures, in samenwerking met bestaande investeerders NGP Capital, ETF Partners en Bpifrance Digital Venture. Shippeo zal de funding gebruiken voor zijn continue productinnovatie en voor het verder verstevigen van zijn positie in Europa.

Covid-19 heeft de noodzaak van visibility in de supply chain extra duidelijk gemaakt; grote verladers hebben meer dan ooit behoefte aan datagestuurde transparantie. Tijdens de lockdowns en onvoorspelbare grenssluitingen konden bedrijven met geavanceerde visibility oplossingen transportvertragingen en daarmee gepaard gaande operationele inefficiënties tijdig herkennen en de impact beperken.

Ondanks de economische impact van Covid-19 heeft Shippeo zijn omzet op jaarbasis meer dan verdubbeld, terwijl het zijn klantenbestand in 2020 met succes uitbreidde met zowel grote industriële bedrijven als toonaangevende logistieke dienstverleners als Kuehne+Nagel, Total, Hager en Krone.

In oktober 2020 nam Shippeo het Franse bedrijf oPhone over, waardoor grote retail- en productieklanten konden worden verwelkomd bij de bestaande klantengroep in deze sectoren. Het personeelsbestand verdubbelde in het afgelopen jaar tot 160 medewerkers, waarvan 45% in R&D.

De kern van Shippeo’s SaaS platform is een architectuur die het mogelijk maakt om diepgaande integraties met honderden transportbeheersystemen, TMS, ERP en ELD-technologie, alsmede andere databronnen om real-time locatiedata te bieden, leveringen te traceren en om via een eigen algoritme de verwachte aankomsttijd (ETA) van een zending te voorspellen. In samenwerking met Shippeo kunnen bedrijven elk pijnpunt en inefficiëntie end-to-end binnen hun wereldwijde logistieke operaties identificeren en actie ondernemen om hun processen te optimaliseren. Dit resulteert in lagere transportkosten, hogere klanttevredenheid en een duurzamere bedrijfsvoering.

Cruciaal is dat Shippeo klanten in staat stelt om hun supply chain efficiëntie naadloos te managen, waardoor bedrijven de mogelijkheid krijgen om hun klantloyaliteit te vergroten, hun ecologische voetafdruk te beheersen en hun marges te verbeteren.

Shippeo heeft sinds de oprichting in 2014 in totaal 71 miljoen dollar opgehaald.

Pierre Khoury – CEO, en Lucien Besse – COO van Shippeo: “We zijn verheugd Battery aan boord te hebben en vereerd met hun vertrouwen. Battery is opgericht in 1983 en heeft een lang trackrecord op het gebied van investeringen in prominente SaaS bedrijven in zowel de VS als Europa, waarbij ze met de managementteams samenwerken aan slimme groei. Met Battery's scope en tech ervaring willen wij onze leidende positie in Europa versterken en de voorsprong op onze concurrenten vergroten."

Paul Morrissey, partner bij Battery: “Wij kijken uit naar de samenwerking met Shippeo. We volgen het bedrijf al een aantal jaar en zijn onder de indruk van hun visie en team. Shippeo heeft een toonaangevende oplossing voor realtime visibility op de markt gezet en dat is op dit moment één van de snelst groeiende onderdelen van de supply chain softwaremarkt. Wij denken dat de toepassing van visibility software in de nasleep van Covid-19 alleen nog maar verder toe zal nemen. We zijn enthousiast over de prestaties van Shippeo’s management tot nu toe en helpen het team graag dit succes te continueren."

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!