X-com is implementatiepartner van CloudSuite

X-com is implementatiepartner van CloudSuite. CloudSuite biedt een schaalbaar en flexibel multichannel e-commerceplatform voor groothandels en merkfabrikanten om b2b- en b2c-kanalen te ondersteunen. Dankzij de samenwerking kunnen beide partijen meer kwaliteit en service leveren richting hun klanten.
X-com is van huis uit een Magento-specialist die bedrijven helpt met het bouwen en inrichten van maatwerkshops. “We zijn nog steeds van mening dat Magento tot de beste e-commerceplatformen behoort. Een groot nadeel van Magento is dat het onderhouden (updaten) van het platform veel tijd kost. Het realiseren en testen is kostbaar”, legt Bas Peters, managing director van X-com, uit. Okko Huisman, CEO van CloudSuite, sluit zich hierbij aan: “In Magento 2 is het beheren van het platform nog een stukje complexer geworden. Je hebt echt developers met veel technische kennis nodig om een shop te bouwen en beheren met Magento 2. Je wordt feitelijk gedwongen tot het uitvoeren van een groot en best wel moeilijk project. En dat is niet altijd wat bedrijven uit het middensegment willen.”
Hoewel X-com ook nog steeds werkt met Magento, ging het bedrijf op zoek naar een extra SaaS-platform waarmee het 80 tot 90 procent van de doelgroep kan voorzien van een e-commerceplatform, met mogelijkheden voor doorontwikkeling. “Ik had al goede dingen gehoord over CloudSuite en besloot om contact met ze op te nemen. Twee weken later zat Okko Huisman met zijn team bij ons voor een demo. We legden meerdere maatwerkfuncties aan hen voor die wij voor klanten hebben ontwikkeld om te kijken hoe CloudSuite hiermee omgaat. Tot onze verbazing was vrijwel alles mogelijk vanuit de standaard SaaS-oplossing van CloudSuite. Dit sterkte ons in de gedachte dat we met een e-commerceplatform te maken hadden waar onze klanten veel plezier aan gaan beleven”, vertelt Bas.
Partijen vullen elkaar aan
“De kracht van CloudSuite zit hem vooral in het doorontwikkelen van het platform. De techniek achter e-commerce, zoals de functionaliteiten en koppelingen, is onze corebusiness”, vertelt Huisman. X-com focust zich vooral op de businesskant van e-commerce. Denk bijvoorbeeld aan het uitstippelen van een goede strategie voor e-commerce en het vinden van de beste manieren om je doelgroep te bereiken en de conversie te verhogen. “Wij denken met klanten mee en zijn sterk in het doorontwikkelen van webshops ten behoeve van het klantdoel. Als fullservice-agency hebben we ook een eigen online-marketingteam. We zien een goede webshop als een belangrijk middel, maar niet als een doel op zich”, aldus Peters.
“Wij zorgen voor de technische basis, terwijl X-com de partij is die klanten kan begeleiden bij het zetten van de volgende stap in e-commerce. Denk bijvoorbeeld aan internationalisatie, marketplaces en het optimaliseren van websites”, licht Okko toe. Dankzij die wederzijdse kruisbestuiving van expertise kunnen zowel de klanten van CloudSuite als die van X-com profiteren van extra flexibiliteit. “Wij kunnen elkaars ontwikkelcapaciteiten gezamenlijk inzetten. Daardoor zijn we in staat om nog sneller klantwensen te realiseren.”