Witold Kepinski - 30 maart 2023

Okta Elevate partner programma helpt partners in volgende stap

Okta lanceert het Elevate partner programma dat partners helpt in hun volgende stap naar meer groei. Dit meldt Bill Hustad, SVP van worldwide partners en allianties bij Okta in een blog.

Okta Elevate partner programma helpt partners in volgende stap image

Naarmate de digitale identiteit evolueert, wordt onze aantrekkingskracht voor partners groter. We schatten dat Identity een markt van 80 miljard dollar is die zich op het snijvlak van cloud, digitale transformatie en cyberbeveiliging bevindt. Deze seculiere trends zijn top-of-mind voor onze klanten, wat enorme kansen biedt voor Okta en onze partners. Als gevolg hiervan verschuiven klanten van een toolaankoop naar een meerjarige strategische beslissing, aangezien Identity alle onderdelen van hun bedrijf aandrijft.

Het strategische karakter van Identity vergroot onze aantrekkingskracht voor nieuwe soorten partners, zoals systeemintegratoren, beheerde serviceproviders, technologiepartnerschappen en cloudserviceproviders. Het stelt onze bestaande partners ook in staat om hun identiteitspraktijken te ontwikkelen en uit te breiden. Sommige partners breiden uit van Workforce Identity naar Customer Identity, terwijl anderen managed services bouwen met Identity als kern.

Ons spel naar een hoger niveau tillen

Partners in alle soorten en maten willen met Okta werken. Maar om ons spel naar een hoger niveau te tillen, moeten we onze partnerstrategie ontwikkelen. Partners kunnen ons helpen nieuwe markten te bereiken, ons bedrijf op te schalen en unieke capaciteiten te leveren. Historisch gezien wendde Okta zich voornamelijk tot partners voor bereik. Wanneer u zich in de opstartmodus bevindt, is het vergroten van uw bereik waar de meeste kleine teams veel hulp kunnen gebruiken. Hoewel dit logisch was in die fase van Okta's groei, was het resultaat veel tactische opdrachten, waarbij we de partner bij de kassa zouden ontmoeten.

Tegenwoordig moeten we strategischer samenwerken met onze partners. We moeten partners erkennen en belonen voor het volledige spectrum van waarde die ze kunnen leveren aan onze klanten en Okta - van het vinden, ontwikkelen en beïnvloeden tot het leveren, beheren en uitvoeren van transacties. Hoe meer van deze bewegingen een partner aanbiedt, hoe meer waarde ze bieden aan Okta en onze wederzijdse klanten.

Onze partnerstrategie zal draaien om het erkennen en belonen van onze partners voor het omarmen van de moties die er toe doen. Het goede nieuws is dat ons partnerecosysteem al aan het evolueren is, waarbij velen actief een breed scala aan mogelijkheden ontwikkelen.

Maak kennis met Okta Elevate

Nu we deze nieuwe partnerstrategie omarmen, is de eerste stap het herzien van ons partnerprogramma. Okta Elevate wordt op maandag 3 april gelanceerd om betrokkenheid te stroomlijnen, meer kansen te creëren om te winnen en groei te versnellen.

Het programma transformeert de partnerervaring op vier manieren:

De registratie van deals vereenvoudigen: we moeten beter zoeken naar nieuwe logo's. Om die beweging te stimuleren, belonen we partners voor het vinden van nieuwe klanten met een verbeterd en gestroomlijnd dealregistratieproces.

Een breder scala aan specialisaties: we willen de capaciteiten van partners vieren. Dus nu hebben Okta-partners nieuwe specialisaties om hun productmogelijkheden te demonstreren, van Customer Identity Cloud tot Workforce Identity Cloud tot Workflows. We hebben ook onze benadering van serviceleveringspartners vereenvoudigd met gestroomlijnde specialisatievereisten in één uniform partnerprogramma.

Flexibelere niveaus: een nieuw raamwerk voor partnerniveaus biedt partners toegang tot verschillende financiële en zakelijke voordelen, van training en hulpmiddelen tot fondsen voor marktontwikkeling en adviesraden voor partners. Partners komen binnen op het niveau Activate en voldoen aan een combinatie van omzet- en specialisatievereisten om onze hogere niveaus te bereiken: Amplify, Ascend en Apex.

Een nieuw model voor partnerbadges . Deze digitale badges worden de belangrijkste manier waarop klanten de mogelijkheden identificeren die onze partners namens Okta leveren. Badges stellen partners in staat zich te onderscheiden van de massa door de unieke waarde te erkennen die ze bieden aan onze gezamenlijke klanten. Partners kunnen bijvoorbeeld badges verdienen als Tech Champions, Public Sector Experts of Managed Service Providers.

Ons nieuwe partnerprogramma wordt gelanceerd op 3 april 2023. Als je meer wilt weten, ga dan naar onze partnercommunity op partners.okta.com.

Door: Bill Hustad, SVP van worldwide partners en allianties bij Okta

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!