Redactie - 21 september 2012

Salesforce.com introduceert nieuwe social en mobile CRM software


Tijdens de jaarlijkse gebruikersconferentie Dreamforce 2012 heeft Mark Benioff (foto), ceo van online crm-leverancier Salesforce.com, nieuwe technologieën bekend gemaakt die volgens hem ondernemingen in staat stellen te transformeren tot een social enterprise.  Het gaat hierbij onder andere om Salesforce Touch, Chatter Communities for Partners en Data.com Social Key.

Salesforce Touch, op basis van HTML5, bouwt voort op salesforce.coms native mobile strategie en brengt Salesforce naar iedere mobile device, ongeacht het platform, waardoor medewerkers samen kunnen werken aan deals, waar en wanneer ze maar willen.

Chatter Communities for Partners verbindt bedrijven met onder andere distributeurs, resellers en leveranciers om sales te stimuleren via deal-registratie, toegang tot sales tools en samenwerking met de juiste experts.

Salesforce Data.com Social Key verenigt de beste context van social networks met traditionele bedrijfsdata. Hiermee stelt het bedrijven in staat stevigere relaties te bouwen met klanten en meer deals, sneller te sluiten, aldus de leverancier.

Chatter Communities for Service:
Salesforce.com levert verder Chatter Communities for Service. Klanten worden hiermee in staat gestels zich rechtstreeks in een private social community van gelijken binnen de sector en bedrijfsexperts te mengen. Chatter Communities for Service zal integreren met de Service Cloud om ervoor te zorgen dat klanten goede service ontvangen.
 

Verder is de Salesforce Marketing Cloud aangekondigd. Dit is een suite die social listening, content, engagement, advertising, workflow, automation en measurement verenigt. De oplossing bestaat uit de overgenomen technologie van Buddy Media en Radian6.

Chatterbox
Nieuw is 
Salesforce Chatterbox. Deze oplossing biedt een eenvoudige en veilige manier voor het delen van bestanden voor elk gewenst device met de bewezen betrouwbaarheid van Salesforce. Met Salesforce Chatterbox kunnen mensen bestanden beheren en delen in de context van hun eigen business.

De nieuwe oplossing
Work.com is een social performance management-platform. Het verandert volgens Salesforce.com de manier waarop ondernemingen zich aansluiten bij social doelstellingen, hun medewerkers motiveren met erkenning in real-time en performance sturen met continue feedback en relevante terugblikken op de performance. Bovendien stelt een nieuw partnership met Amazon.com bedrijven in staat om hun medewerkers direct binnen Work.com te belonen en motiveren.

Het Salesforce Platform wordt uitgebreid met de Salesforce Identity en het Salesforce Touch Platform. Het nieuwe Salesforce Identity biedt een‘Facebook-achtige identity voor ondernemingen’, een identity service voor toegang en het centraal beheren van elke cloud-gebaseerde app.
Het nieuwe Salesforce Touch Platform maakt het ook mogelijk mobile apps in één keer te ontwikkelen en overal in te zetten. Hierbij kunnen ontwikkelaars hetzelfde cloud-platform gebruiken dat ze vandaag de dag al graag gebruiken, aldus de leverancier.

Door: Witold Kepinski

Forescout 15/05/2025 t/m 23/05/2025 BW EGP 06/05/2025 t/m 03/06/2025 BW
Gartner BN tm 12-11-2025 - 4

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!