Redactie - 10 juli 2014

KPN Consumentenmarkt call center gebruikt Aangetekend Mailen


De wet handhaving consumentenbescherming wordt per 13 juni 2014 aangescherpt. Vanaf deze datum mogen lange termijn overeenkomsten die telefonisch zijn overeengekomen niet meer met een zogenaamd voicelog worden afgesloten. Dat heeft gevolgen voor call centers. 

Het doel van deze wetswijziging is het verbeteren van de bescherming van de consument. Om telefonisch een overeenkomst  met een door het bedrijf benaderde consument te sluiten dient er aan een aantal zaken te worden voldaan. Deze wetswijziging geeft de consument een aanmerkelijk sterkere positie. Waarbij het ontbinden nog eenvoudiger wordt als aan bovenstaande punten niet is voldaan.

Het call center van KPN Consumentenmarkt heeft daarom gekozen voor de cloud-dienst Aangetekend Mailen. Hiermee kan zowel de verkopende partij als de consument op een eenvoudige wijze de overeenkomst sluiten. Met Aangetekend Mailen wordt voldaan aan alle gestelde eisen: van rechtsgeldige vastlegging (BW Boek 6, artikel 267), transparantie over de noodzakelijke informatievoorziening en gaat er geen onnodige tijd verloren, aldus KPN.

Bevestiging 

De dienst werkt in een aantal stappen. De overeenkomst wordt door de organisatie per e-mail met Aangetekend Mailen verstuurd en de klant bevestigt deze. Hiermee wordt in 1 keer voldaan aan de ‘schriftelijke’ eis die door de overheid is gesteld. Aangetekend Mailen is niet alleen aantrekkelijk voor call centers maar ook voor alle bedrijven die schriftelijke bevestigingen nodig hebben in hun correspondentie met hun klanten. Aangetekend Mailen is volgens KPN goedkoop, snel en vrij eenvoudig is te implementeren. "Wat ook de doorslag heeft gegeven is je dat je binnen Aangetekend Mailen je eigen dashboard kunt inrichten", licht Karin Makkink Voorendt, senior channelmanager binnen KPN Consumentenmarkt toe. "De uitdaging ligt dan ook niet bij de implementatie van Aangetekend Mailen, maar eerder bij het inrichten van de content. Want hoe maak je een goede koppeling tussen wat er telefonisch is afgesproken en wat je in de pdf verstuurt per e-mail?", vult Makkink Voorendt aan.

Door: Witold Kepinski
 
 

Gartner BN tm 12-11-2025 - 3

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!