Zetacom beheert Patientline telefonie van NEC-Philips en Siemens voor 35 ziekenhuizen
Patientline, marktleider en specialist op het gebied van digitale gastvrijheid in ziekenhuizen en zorginstellingen in Nederland, kiest voor een intensieve samenwerking voor service, uitbreidingen en onderhoud met system integrator Zetacom.
Patientline verzorgt voor ziekenhuizen alle patiëntentelefonie, inclusief de administratieve afhandeling zoals de verrekening van belkosten. De patiëntentelefonie staat los van de telefonie van de organisatie en loopt via een eigen telefooncentrale. Patientline verzorgt ook het technische gedeelte voor deze ziekenhuizen en zorginstellingen. Patientline heeft gekozen om een deel van haar technische support uit te besteden, zodat zij meer flexibel kan inspelen op de klantvraag. Hiervoor is een contract afgesloten met Zetacom voor het verzorgen van service en onderhoud op de Patientline klantlocaties die gebruik maken van analoge systemen, waaronder de ziekenhuizen Erasmus MC, UMCG en Academisch Medisch Centrum. In totaal gaat het om ruim 12.000 poorten, voornamelijk op NEC-Philips en Siemens systemen. Vanaf tweedelijns support, het 24x7 verhelpen van storingen, tot preventief onderhoud en uitbreidingen.
Door: Witold Kepinski