Redactie - 31 maart 2014

Sogeti implementeert SAP Document Presentment bij de NS


De door Sogeti geïmplementeerde SAP Document Presentment oplossing is live gegaan bij NS Reizigers. Deze nieuwe oplossing zorgt ervoor, dat de Nederlandse Spoorwegen via haar callcenters sneller en persoonlijker communiceert met haar reizigers tegen 80 procent minder kosten dan voorheen, zo zegt Sofeti.

De NS klantenservice moe hiermee aanzienlijk worden verbeterd. IT-dienstverlener Sogeti leverde voor het project SAP StreamServe/ Document Presentment-experts in de Benelux.

De SAP Document Presentment oplossing van Sogeti ondersteunt de communicatie met duizenden tot miljoenen klanten van NS Reizigers via de verschillende klantenservices en callcenters. Vanuit het SAP CRM-systeem in het callcenter ziet de NS-medewerker in één oogopslag wat er speelt bij de klant en op welke manier met deze reiziger gecommuniceerd is. Hij of zij kan standaard documenten eenvoudig selecteren en aanpassen. De klant bepaalt via welk medium hij of zij de informatie wil ontvangen. Met de implementatie van deze SAP Document Presentment oplossing zijn talloze documentstromen gestandaardiseerd. Tegelijkertijd is gebleken hoe eenvoudig en snel documenten aangepast kunnen worden. In het verleden kostte dat weken. Dat is nu teruggebracht tot een aantal minuten.
 
 

DIC Security Day BW tm 1 juli 2025
Quinso 30/04/2025 t/m 07/05/2025 BN + BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!