Witold Kepinski - 15 mei 2023

Equinix ondersteunt Aurora teleQ in diensten voor zorgverleners en patiënten

Equinix, een colocation aanbieder en een digitale infrastructuurbedrijf, en Aurora Innovation, leverancier van communicatiediensten en -oplossingen voor zorgverleners, kondigen een samenwerking aan om de mogelijkheden van Aurora Innovation in heel Europa uit te breiden. De bedrijven maken gebruik van digitale diensten om de beschikbaarheid van Aurora teleQ te vergroten; een dienst die de communicatiestroom tussen patiënten en zorgverleners automatiseert en het dagelijkse leven voor zowel zorgverleners als patiënten gemakkelijker maakt.

Equinix ondersteunt Aurora teleQ  in diensten voor zorgverleners en patiënten image

Equinix, een colocation aanbieder en een digitale infrastructuurbedrijf, en Aurora Innovation, leverancier van communicatiediensten en -oplossingen voor zorgverleners, kondigen een samenwerking aan om de mogelijkheden van Aurora Innovation in heel Europa uit te breiden. De bedrijven maken gebruik van digitale diensten om de beschikbaarheid van Aurora teleQ te vergroten; een dienst die de communicatiestroom tussen patiënten en zorgverleners automatiseert en het dagelijkse leven voor zowel zorgverleners als patiënten gemakkelijker maakt.

Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) kan stress ervoor zorgen dat tegen 2030 10 miljoen gezondheidswerkers het beroep de rug hebben toegekeerd. Een betere planning en verminderde administratieve rompslomp kunnen echter helpen om stress, en de daarmee gepaard gaande burn-outs, te verminderen, waardoor het uitvalpercentage voor deze essentiële functies daalt.

Hebe Boonzaaijer, Global Wellbeing Director bij Equinix: "Het belang van welzijn op het werk is nu crucialer dan ooit. Welzijn is een belangrijke onderscheidende factor die bedrijven in alle sectoren, waaronder de gezondheidszorg, in staat stelt talent beter te behouden en aan zich te binden. Om mensen op te laten bloeien, dienen organisaties welzijnsprogramma’s en -diensten aan te bieden die zijn afgestemd op de behoeften van vitale werkgroepen. Daarnaast moeten ze welzijn verweven in het werk zelf door middel van vergadernormen, werkruimte en cultuurinterventies. Bij Equinix streven we naar een fijne welzijnscultuur en we zijn verheugd Aurora Innovation te ondersteunen in hun missie om het welzijn van zorgverleners te verbeteren. Zo bieden we werknemers een plezierige, productieve werkervaring en zijn werknemers in staat om hun werk zo goed mogelijk uit te voeren.”

Aurora teleQ verbetert de werkervaring van zorgverleners dankzij een systeem waarmee alle patiëntcontacten en de toegang tot medische dossiers via één gebruikersinterface worden beheerd, ongeacht de voorkeursmethode van de patiënt. Het gestructureerde systeem voor het boeken van oproepen stelt zorgverleners - die vaak te maken hebben met uitdagende werkomstandigheden - in staat hun agenda van tevoren te plannen en telefoonstress te verminderen. Dit zorgt voor beter gestructureerde werkdagen voor het personeel en meer duidelijkheid voor patiënten, omdat zij weten wanneer ze een oproep kunnen verwachten. Hierdoor is er meer tijd beschikbaar voor elke patiënt en verbetert de kwaliteit van de patiëntenzorg.

Tapani Kyrki, Chief Executive Officer bij Aurora Innovation: "Omdat het platform van Aurora teleQ de totale inkomende contactstromen sterk vermindert en automatiseert, kunnen zorgorganisaties hun productiviteit op het punt van zorg verhogen. Dat zorgt uiteindelijk voor een grotere beschikbaarheid en tevredenheid van patiënten en zorgpersoneel. Door gebruik te maken van het digitale dienstenportfolio van Equinix kan Aurora Innovation zijn werk met zorgverleners in heel Europa uitbreiden en een veilig en eenvoudig platform bieden om de planning voor zorgverleners te vereenvoudigen.”

Het hoofdkantoor van Aurora Innovation is gevestigd in Zweden en biedt diensten aan die momenteel beschikbaar zijn in Finland, Nederland, Portugal en Spanje. Aurora Innovation werkt samen met Equinix om uit te breiden naar nieuwe Europese markten en in de bestaande gebieden beschikbare diensten te versterken. Het gedecentraliseerde digitale platform - Aurora teleQ - biedt een oplossing voor het beheer van patiëntencontacten, vereenvoudigt en stroomlijnt de communicatie tussen patiënten en professionals en stelt gezondheidswerkers in staat om efficiënter op patiënten te reageren.

Ignacio Velilla, Vice President, Global Managed Services bij Equinix: "De overgang naar digitale gezondheidszorg in Europa zal blijven groeien met de invoering van nieuwe modellen voor thuiszorg en telegeneeskunde (zorg op afstand). Bij Equinix zijn we blij dat we deel uitmaken van dit proces en zo bedrijven als Aurora Innovation helpen om de kracht van digitaal te benutten en hun activiteiten uit te breiden. Hierdoor kunnen we de toegang tot oplossingen die het welzijn van zowel patiënten als gezondheidswerkers verbeteren.”

Dankzij de flexibiliteit en schaalbaarheid van Equinix' Managed Private Cloud (MPC) kan Aurora Innovation zijn diensten nu uitbreiden en meer groei realiseren in landen waar ze al actief zijn. Equinix Fabric™ stelt Aurora Innovation in staat zijn digitale infrastructuur en diensten op aanvraag te verbinden met softwaresnelheid via veilige, software gedefinieerde interconnectie. Zo is de capaciteit snel op te schalen wanneer dat nodig is, om plotselinge pieken van inkomend verkeer in verschillende regio's op te vangen. Door gebruik te maken van Equinix Managed Services voor een volledige integratie op Platform Equinix®, inclusief hogere netwerksnelheden, edge locaties en on-ramps naar clouds, is Aurora Innovation in staat geweest zijn activiteiten snel uit te breiden.

Per Thorsélius, IT & Service Delivery Director bij Aurora Innovation geeft aan: “Veilige en betrouwbare communicatiekanalen zijn een van de belangrijkste pijlers van onze teleQ-dienst. Het uitgebreide netwerk van datacenters van Equinix verbindt Aurora Innovation veilig met de regionale telecom serviceproviders waarmee we samenwerken. Daardoor kunnen we de meest betrouwbare contactervaring voor telezorg leveren aan patiënten en zorgverleners.”

Platform Equinix ondersteunt de evolutie van de Aurora teleQ dienst en biedt voorspelbaarheid, veerkracht, standaardisatie, schaalbaarheid en veiligheid om te voldoen aan de huidige en toekomstige eisen van de gezondheidszorg. Het streven van Equinix om 100 procent schone en hernieuwbare energie te gebruiken is ook in lijn met de missie van Aurora Innovation om de ecologische voetafdruk te verkleinen.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!