MediaMarkt profiteert van Services & Solutions activiteiten
CECONOMY, moederbedrijf van MediaMarkt, aanbieder van consumentenelektronica, groeide opnieuw in het derde kwartaal van 2022/23, met stijgende verkopen gecorrigeerd voor valuta-effecten en portefeuilleveranderingen met 7,4% op jaarbasis tot ongeveer 4,5 miljard euro.

In de rapportage periode bedroeg het aangepast bedrijfsresultaat (EBIT2) ongeveer een verlies van 60 miljoen euro. Dat is een stijging van ongeveer 43 miljoen euro ten opzichte van vorig jaar (Q3 2021/22: € -102 miljoen).
CECONOMY heeft vooral geprofiteerd van aanhoudende klantvraag in de fysieke sector en er was sprake van positieve ontwikkeling in de Services & Solutions-activiteiten.
Over negen maanden genereerde CECONOMY een omzet van 16,9 miljard euro. Dit komt overeen met een stijging van 5,9 % in vergelijking met vorig jaar (9M 2021/22: € 16,5 miljard).
Karsten Wildberger, CEO van CECONOMY AG, zegt over de cijfers: “We zijn trots op onze prestaties in het afgelopen kwartaal. De afgelopen maanden hebben we grote stappen gemaakt voortgang bij de uitvoering van onze strategie, die sterk gericht is op klantvoordeel. Ons financieel succes is het resultaat. In Duitsland en Italië hebben we nieuwe winkelformules uitgerold en onze externe Marketplace-verkopen aanzienlijk verhoogd. We maken grote stappen in onze transformatie naar een klantgericht serviceplatform en het versterken van onze positie als een toonaangevende leverancier van consumentenelektronica in Europa. Gezien de prestaties van ons bedrijf in de boekjaar tot nu toe hebben we vertrouwen in het laatste kwartaal en zijn we optimistisch dat we zullen slagen onze groeidoelstellingen voor het hele jaar. Ik dank al onze medewerkers hartelijk voor hun geweldige inzet toewijding die tot dit succes heeft geleid.”