Salesforce omzet stijgt door vraag naar AI toepassingen
Salesforce heeft de resultaten bekendgemaakt voor het derde kwartaal van boekjaar 2024 dat eindigde op 31 oktober 2023. De omzet in het derde kwartaal bedroeg 8,72 miljard dollar, dat is een stijging van 11 procent.
De inkomsten uit abonnementen en support van Salesforce bedroegen 8,14 miljard dollar, een stijging van 13 procent op jaarbasis. De vraag steeg onder andere door meer behoefte aan generatieve AI toepassingen. Salesforce verkoopt direct en ook wereldwijd via11.000 channel partners.
De professionele diensten en andere inkomsten bedroegen 580 miljoen dollar, een daling van 4 procent op jaarbasis. Dat lag aan macro-economische trends, aldus Salesforce,
Salesforce verwacht in het vierde fiscale kwartaal een omzet van 9,18 tot 9,23 miljard dollar binnen te halen, dat is een stijging van 10 procent.
Voor het volledige boekjaar verwacht Salesforce een omzet van 34,75 tot 34,8 miljard dollar, dat is een stijging van 11 procent.
“We hebben opnieuw een sterk kwartaal achter de rug waarin we ons winstgevende groeiplan dat we vorig jaar in gang hebben gezet, hebben uitgevoerd, waarbij we 8,7 miljard dollar aan inkomsten hebben gegenereerd en onze operationele margerichtlijnen voor dit fiscale jaar opnieuw hebben verhoogd”, aldus Marc Benioff (foto), voorzitter en CEO van Salesforce.
Benioff vervolgt; “We zijn nu qua omzet het derde grootste bedrijf voor bedrijfssoftware, het nummer één AI CRM-bedrijf en het nummer één bedrijf voor zakelijke apps. Het allerbelangrijkste is dat we CRM, data, AI en vertrouwen samenbrengen in één enkel geïntegreerd platform, waardoor onze klanten een nieuw tijdperk van ongelooflijke productiviteit en groei binnengaan.”
:Het afgelopen jaar hebben we het bedrijf getransformeerd, waardoor we opnieuw een kwartaal sterke winstgevende groei kunnen realiseren met een GAAP-operationele marge van 17,2% en een non-GAAP-operationele marge van 31,2%”, aldus Amy Weaver, President en CFO van Salesforce. “We blijven gefocust op het stimuleren van de aandeelhouderswaarde terwijl we innovatie aan onze klanten leveren als de nummer 1 AI CRM.”