Witold Kepinski - 31 januari 2024

ISE 2024: LG toont nieuwste digital signage

LG Electronics (LG) toont haar digital signage oplossingen op de ISE 2024 van 30 januari tot 2 februari in Barcelona, Spanje. LG zal zijn uitgebreide assortiment displayoplossingen onthullen die zijn afgestemd op de behoeften van de detailhandel, het bedrijfsleven, het onderwijs en de horeca, waaronder de Micro LED, All-in-One LED, Transparant OLED en cloud management platforms.

ISE 2024: LG toont nieuwste digital signage image

Op de ISE 2024 is de LG MAGNIT line-up van micro LED-schermen te zien in verschillende zones die een verschillende gebruiksscène laten zien, met name een gedigitaliseerde controlekamer, vergaderruimte, luxe suite en virtuele productiestudio. De micro LED-technologie van het bedrijf maakt grootschalige schermen mogelijk die kunnen worden aangepast aan de specifieke eisen en installatieomgevingen van klanten. Naast een uitstekende beeldkwaliteit met een verbluffende kleurnauwkeurigheid over een brede kijkhoek, heeft de micro LED-technologie van LG strenge tests ondergaan om ontvlambaarheid te reduceren en voor elektromagnetische compatibiliteit.

De LG MAGNIT All-in-One is ideaal voor vergaderzalen en beschikt over eenvoudig toegankelijke bedieningselementen aan de voorzijde, geïntegreerde luidsprekers en een controller voor gemak en eenvoud. LG’s Micro LED oplossingen voor zakelijke controlekamers beschikken over grote schermen en mogelijkheden voor doorlopende monitoring, terwijl LG MAGNIT voor virtuele productiestudio’s een nauwkeurige beeldweergave en compatibiliteit met diverse filmapparatuur levert. LG’s Micro LED-schermen voor luxe suites maken gebruik van de Alpha 9 AI-processor om betoverende kijkervaringen en voor inhoud geoptimaliseerde beeldkwaliteit te bieden. Ook de ‘Kinetic LED’ voor diverse omgevingen zoals winkelcentra en luchthavens wordt gepresenteerd. De opvallende installatie bestaat uit een kinetisch scherm van 3.670 x 6.100 millimeter en verschillende grote LED Fine Pitch (model LSBC019) die levendige digitale kunst weergeven die synchroon beweegt met sfeervolle muziek.

De Luxury Suite biedt exclusieve bioscoopervaringen met de 118-inch LG MAGNIT en 49-, 55- en 65-inch UHD-signageoplossingen met nieuwe, op kunstgalerieën geïnspireerde randen (verkrijgbaar in drie elegante kleuren). Met Apple AirPlay kunnen gasten content streamen naar LG Hotel TV’s, rechtstreeks vanaf hun iPhone of iPad. Gasten hoeven alleen maar een unieke QR-code op het scherm te scannen na het inchecken om hun iPhone of iPad veilig en direct te koppelen aan de TV in de kamer voor de duur van hun verblijf.

In de Corporate Zone worden drie LG MAGNIT schermen uitgelicht: één die perfect is voor het filmen van CEO toespraken of commercials, een andere die een afneembare voedingseenheid heeft voor gebruik in controlekamers, en het All-in-One model met ingebouwde controller en luidsprekers voor vergaderzalen. Ook te zien zijn de onlangs geïntroduceerde 21:9 aspectratio, 171-inch LED All-in-One en 21:9, 105-inch LCD signage, die goed werken met breedbeeld videoconferentieplatforms. Deze signages zijn ook compatibel met geïntegreerde oplossingen van LG’s partners om te voldoen aan gebruikersspecifieke behoeften.

In de Retail Zone kunnen bezoekers oplossingen ontdekken die de winkelervaring verbeteren. LG’s verschillende digital signage voor winkels, restaurants, bakkerijen en cafés zijn onder andere de 79-inch Stretch LED signage, ideaal voor het tonen van merkcontent; Transparant OLED, dat dient als digitaal menubord; en LG Kiosk, dat een handige self-service optie biedt. Het bedrijf illustreert ook het gemak van het selecteren en afspelen van in-store advertenties via de Programmatic AD-functie van LG DOOH Ads, die de advertentie-inhoud optimaliseert op basis van de klant. Met zijn dunne randen maakt de nieuwe 55-inch modulaire Transparant OLED een NxN-formaat ‘videowall’-installatie mogelijk die dient als een open tussenwand en tegelijkertijd het winkelend publiek aanspreekt. Ook LG’s dubbelzijdige LED-LCD signage (86-inch LED en 75-inch LCD) laat de aantrekkelijke mogelijkheden zien voor het gelijktijdig aanbieden van advertenties aan bezoekers in de winkel en voorbijgangers. Deze ruimte demonstreert ook de ruimte-efficiëntie en veelzijdigheid van de 37-inch stretch en 30- en 55-inch verticale transparante OLED-schermen.

De Education Zone beschikt over een digitaal klaslokaal uitgerust met LG CreateBoard – interactieve digitale borden (55 tot 86 inch). Docenten kunnen eenvoudig lessen laden via de webbrowser en studenten toegang geven via QR-codes. De geïntegreerde oplossing voor virtuele productie, een uitstekende keuze voor universitaire filmprogramma’s, omvat LED-schermen voor het weergeven van digitaal gerenderde achtergronden, LG CreateBoard voor schrijven en OLED-schermen voor het bekijken van videobeelden.

Om de klantervaring te verbeteren, biedt LG verschillende cloud-gebaseerde software-oplossingen die het efficiënte beheer van zijn geavanceerde digitale displays vergemakkelijken. Met het geïntegreerde LG Business Cloud-platform kunnen gebruikers de beschikbare cloud-oplossingen voor LG digital signage en commerciële tv’s verkennen, zich erop abonneren en ze beheren. Bezoekers kunnen ook LG SuperSign Cloud bekijken, dat het creëren en distribueren van content voor digital signage mogelijk maakt, de hospitality-verbeterende LG Pro:Centric Cloud en de LG ConnectedCare oplossing voor beheer op afstand.

Bovendien onthult LG zijn commerciële beveiligingssysteem voor beeldschermen, LG Shield, om te reageren op geavanceerdere cyberbedreigingen die voortkomen uit AI. LG Shield werkt onder webOS om bescherming te bieden tegen veiligheidsbedreigingen en beveiligt centrale servers, apps en besturingssystemen. De beveiligingsprestaties hebben een wereldwijde evaluatie van gemeenschappelijke criteria afgerond en hebben een EAL 2-certificering en ISO/IEC DIS 18974 gekregen.

“Op ISE 2024 onthullen LG’s digital signage, cloud management platformen en samenwerkingen met professionele partners in diverse industrieën een ongeëvenaard vermogen om geïntegreerde oplossingen te leveren die geoptimaliseerd zijn voor een grote verscheidenheid aan ruimtes”, zegt Paik Ki-mun, senior vice president en hoofd van de Information Display business unit van LG Business Solutions Company. “We blijven klantgerichte smart life-oplossingen bieden die nieuwe en spannende manieren openen om te verbinden, te betrekken en te creëren.”

LG’s nieuwste digital signage oplossingen zullen te zien zijn in Hal 3 (Stand 3K 100) van Fira Barcelona’s Gran Via conferentiecentrum van 30 januari tot 2 februari. 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!