Wouter Hoeffnagel - 01 februari 2024

Veeam Cyber Secure Program beschermt organisaties tegen ransomware

Veeam Software, speler op het gebied van dataprotectie en ransomwareherstel, presenteert zijn nieuwe Veeam Cyber Secure Program. Dit programma combineert de speciaal ontwikkelde technologie van Veeam met een team van experts om organisaties te helpen zich voor te bereiden op, te beschermen tegen en te herstellen van een ransomware-aanval.

Veeam Cyber Secure Program beschermt organisaties tegen ransomware image

Het programma biedt onder meer ondersteuning voorafgaand aan een incident, zoals architectuurplanning, hulp bij implementatie en driemaandelijkse beveiligingsbeoordelingen. Wanneer een aanval plaatsvindt, worden klanten verbonden met een speciaal Ransomware Response Team van Veeam dat 24/7 ondersteuning biedt. Na afloop van een incident biedt het programma ondersteuning om snel herstel mogelijk te maken. Veeam Cyber Secure zorgt ervoor dat klanten voorbereid zijn op ieder cyberincident.

'Herstel is een groot probleem'

“We weten dat 76% van de organisaties in de afgelopen twaalf maanden minstens één keer is aangevallen. 26% daarvan meldde dat ze minstens vier keer zijn aangevallen. Daarnaast is herstel nog steeds een groot probleem, aangezien slechts 13% denkt succesvol te kunnen herstellen”, aldus John Jester, Chief Revenue Officer (CRO) van Veeam. “Met het nieuwe Veeam Cyber Secure Program zorgen we ervoor dat klanten voorbereid zijn op elke cyberdreiging en dat ze in het ergste geval zo snel mogelijk kunnen herstellen. Het nieuwe programma is ontworpen om ervoor te zorgen dat klanten best practices op het gebied van dataprotectie volgen met Veeam. Hierdoor kunnen ze snel herstellen van een storing of dataverlies. Door de periode tussen een incident en herstel te verkorten, kunnen onze klanten hun organisatie draaiende houden zonder onderbrekingen.”

Het Veeam Cyber Secure Program omvat diensten voor incidentherstel, zoals geavanceerde onboarding, hulp bij ontwerp en implementatie en driemaandelijkse controles. Tijdens een cyberincident hebben klanten toegang tot een toegewijde Support Account Manager (SAM) en het Veeam Ransomware Response Team met een Service Level Agreement (SLA) van 30 minuten.

Drie componenten

Het nieuwe programma omvat drie componenten:

  • Beveiliging: ondersteuning om de best practices van Veeam te garanderen bij het implementeren van Veeam-oplossingen volgens de hoogste beveiligingsnormen. Klanten krijgen onboarding-ondersteuning in zeven fasen en strenge driemaandelijkse beveiligingsbeoordelingen, uitgevoerd voor Veeam-experts, om ervoor te zorgen dat Veeam-omgevingen veilig blijven.
  • ondersteuning tijdens cyberincidenten: Wanneer zich een ransomware-aanval of cyberincident voordoet, is het Veeam Ransomware SWAT-team (ransomware recovery ‘black belts’) 24/7 beschikbaar. Het team heeft geprioriteerde SLA’s van 30 minuten en staat klaar om direct in actie te komen. Klanten hebben tijdens deze periode een speciale Support Account Manager (SAM) voor hulp en escalatie, evenals toegang tot gespecialiseerde senior support engineers die zowel diepgaande productkennis hebben als belangrijke inzichten uit succesvolle bedrijfsimplementaties.
  • Financiële bescherming: Veeam biedt organisaties het vertrouwen op snel herstel vanaf een schone en betrouwbare kopie van back-upgegevens. Hiervoor gelden de hoogste beveiligingsnormen, evenals de Veeam Ransomware Recovery Warranty, die tot $5 miljoen aan vergoeding biedt van de kosten voor dataherstel voor een geverifieerde aanval.

“Uit recent onderzoek van de Enterprise Strategy Group naar de staat van paraatheid op het gebied van ransomware blijkt dat 89% van de IT- en cybersecurityprofessionals ransomware heeft geïdentificeerd als een top vijf bedreiging voor de algehele levensvatbaarheid van hun organisatie. IT-leiders moeten proactief zijn om potentiële aanvallen te dwarsbomen en hun organisatie zo te positioneren dat ze snel en volledig kunnen herstellen als er iets gebeurt. In deze context van verhoogd risico is het veelzijdige programma waar Veeam voor staat niet alleen op het juiste moment, maar ook noodzakelijk. De uitgebreide onboarding-ondersteuning en de regelmatige, grondige veiligheidsbeoordelingen bieden een sterke basis en best practices, terwijl de ondersteuning van wereldklasse in tijden van crisis en een financiële beschermingscomponent een zeer compleet initiatief is dat veel aandacht van de markt zou moeten krijgen”, zegt Christophe Bertrand, Practise Director bij ESG-analist

“We zijn enthousiast over de uitbreiding van Veeam naar het grotere ecosysteem voor databeveiliging. Met het nieuwe Veeam Cyber Secure-aanbod kunnen we onze klanten de beste oplossing in hun soort bieden. Het dreigingslandschap breidt zich voortdurend uit, en het voorblijven en voorbereid zijn op slechte actoren die onze systemen in gevaar brengen, is een topprioriteit geworden. Als Gold Veeam Partner en Veeam Accredited Services Partner (VASP) kunnen we veel waarde toevoegen aan onze klanten door ervoor te zorgen dat back-ups veilig en onveranderlijk worden geconfigureerd en door gebruik te maken van alle geweldige programma’s die beschikbaar zijn”, aldus Scott Lillis, president en CEO van de Lillis Technology Group

Het nieuwe Cyber Secure Program is per direct beschikbaar.

BW Dutch IT Partner Day tm 11-06-2024 CompTIA Community Benelux BW 7-31 mei
Datacollectief BN 13-05-2024 tm 03-06-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!