Witold Kepinski - 11 maart 2024

Salesforce lanceert Einstein Copilot toepassing voor zorg sector

Salesforce heeft AI- en data-innovaties voor CRM aangekondigd om de gezondheidszorgactiviteiten efficiënter en persoonlijker te maken. Einstein Copilot: Health Actions, een conversatie-AI-assistent die betrouwbare AI-reacties levert op basis van de eigen vertrouwde en privégegevens van een zorgorganisatie, Assessment Generation en Data Cloud for Health helpen klinische samenvattingen te automatiseren en te stroomlijnen, meer gepersonaliseerde communicatie te leveren en te helpen bij het samenstellen op maat gemaakte patiëntbeoordelingen sneller voor zorgteams, allemaal vanaf één platform.

Salesforce lanceert Einstein Copilot toepassing voor zorg sector image

Deze nieuwe innovaties worden mogelijk gemaakt door het Einstein 1 Platform van Salesforce , dat organisaties helpt hun gegevens veilig te ontsluiten om betere patiëntervaringen te creëren en de productiviteit van werknemers te vergroten.

Bijna een kwart van de Amerikaanse gezondheidszorguitgaven wordt verspild aan administratieve kosten, wat volgens McKinsey en Co een potentiële kostenbesparing van wel 320 miljard dollar voor gezondheidszorgorganisaties oplevert . AI zou de oplossing kunnen zijn, waarbij uit recente gegevens van Forrester blijkt dat 82% van de dataleiders in de gezondheidszorg zegt dat AI een belangrijk aandachtsgebied is dat de operationele efficiëntie zal stimuleren.

Het patiëntenperspectief

Patiënten staan ​​ook open voor AI-innovatie. Uit een recent onderzoek van Salesforce bleek dat meer dan de helft van de Amerikaanse volwassenen zich op hun gemak voelt bij het gebruik van AI in niet-klinische toepassingen, zoals het plannen van afspraken en het schatten van medische kosten. Dit biedt kansen voor gezondheidszorgorganisaties om AI te gebruiken bij het afhandelen van administratieve en operationele taken, terwijl zorgverleners meer tijd aan patiënten kunnen besteden.

Salesforce zegt met de nieuwe toepassingen de efficiëntie van zorgteams, serviceagenten en systeembeheerders te vergroten met functies om hen te helpen handmatige taken te automatiseren, zoals het beantwoorden van vragen over de dekking van uitkeringen en eigen risico's, het segmenteren van risicopopulaties voor doelgerichte hulpverlening en zorg, en het digitaliseren van beoordelingen om de patiëntervaring te stroomlijnen en te verbeteren.

Einstein Copilot: Health Actions zal gebruik maken van conversationele AI om workflows te activeren die verwijzingen verzenden, afspraken boeken, zorgplannen herzien en meer. Met Health Actions kunnen gekwalificeerde zorgprofessionals gebruik maken van aanwijzingen in natuurlijke taal om patiënt- of partnergegevens uit verschillende klinische en niet-klinische bronnen vast te leggen en samen te vatten, patiënt- en ledeninformatie eenvoudig bij te werken en het bereik te automatiseren. Een zorgverlener kan Einstein Copilot bijvoorbeeld gebruiken om een ​​patiëntoverzicht te maken, inclusief medicatie, diagnoses, sociale determinanten, beoordelingen, klinische serviceverzoeken en zorglacunes. Een zorgmanager kan Einstein Copilot ook vragen om te helpen bij het vinden van een aanbieder binnen het netwerk voor zijn patiënt op basis van de voorkeurslocatie, specialiteit en dekking van het plan, en vervolgens automatisch een elektronisch verwijzingsformulier invullen met behulp van aanwijzingen in natuurlijke taal, ingebed in de stroom van zijn/haar patiënt. werk.

Met Assessment Generation kunnen zorgorganisaties gestandaardiseerde gezondheidsbeoordelingen digitaliseren en de informatie automatisch rechtstreeks uploaden naar Salesforce Health Cloud . Een beheerder kan bijvoorbeeld eenvoudig een formulier, zoals een OASIS-E-enquête, uploaden en de vragen digitaliseren, zodat deze elektronisch door patiënten kunnen worden ingevuld en bijgehouden om de voortgang te volgen, om te zien of er grote veranderingen of verbeteringen bij de patiënt hebben plaatsgevonden. Hierdoor wordt een bron-PDF snel omgezet in bruikbare digitale velden, terwijl het risico op fouten wordt verkleind. Nu, in plaats van dat een beheerder elke beoordelingsvraag handmatig één voor één moet typen en coderen, automatiseert generatieve AI het proces voor hen, waardoor de tijd die nodig is om deze taak te voltooien, wordt teruggebracht van dagen naar minuten.

Hoogwaardige AI vereist gegevens en inzichten van hoge kwaliteit: al deze gegevens en AI-functies zijn gebouwd op het Einstein 1-platform van Salesforce, mogelijk gemaakt door Data Cloud , en geven zorgorganisaties de informatie die ze nodig hebben om één beeld van elke patiënt te creëren en breng de juiste inzichten naar boven:

Met Data Cloud for Health en MuleSoft Direct for Health Cloud kunnen zorgorganisaties gegevens uit verschillende bronnen – waaronder elektronische medische dossiers (EPD’s), claimsystemen en gezondheidsapplicaties – in een gemeenschappelijk zorgdatamodel brengen om uniforme patiëntprofielen op te bouwen en interacties te personaliseren . En de nieuwe Vector Database van Salesforce helpt bij het beheren en opnemen van zowel gestructureerde als ongestructureerde gegevens, wat leidt tot betere generatieve AI-uitvoer. Nu kan een gezondheidszorgsysteem bijvoorbeeld gedrags-, klinische en sociale informatie van zijn ledenbestand opnemen en harmoniseren om mannen van middelbare leeftijd met diabetes te identificeren en vervolgens een aangepaste campagne te genereren om hen te helpen de glucosespiegels onder controle te houden.

Met Tableau Pulse for Health kunnen zorgorganisaties generatieve AI gebruiken om inzichten in duidelijke taal naar boven te halen, waardoor toegang wordt geboden tot statistieken en voorspellingen die teams helpen betere beslissingen te nemen. Een arts of zorgmanager kan bijvoorbeeld eenvoudig patiëntstatistieken visualiseren over het aantal heropnames, de verblijfsduur of de naleving van het zorgplan. Tableau Pulse is gebaseerd op de Einstein Trust Layer en ondersteunt ook de beveiliging en betrouwbaarheid van gegevens in de gezondheidszorg.

Prijzen:

Toegang tot Data Cloud-tegoeden, Einstein AI-verzoeken, Copilot en meer is inbegrepen bij Health Cloud – Einstein 1 voor Service en Sales Editions . Assessment Generation zal in de zomer van 2024 beschikbaar zijn via de suite.

MuleSoft Direct voor Health Cloud is beschikbaar als add-on voor alle Health Cloud-edities.

Tableau Pulse is gratis bij alle Tableau Cloud- edities en Embedded Analytics -oplossingen. Bestaande klanten van Tableau Cloud of Embedded Analytics kunnen eenvoudigweg naar de instellingen gaan en Pulse inschakelen, en vervolgens de Insights-samenvattingen binnen Pulse inschakelen om generatieve AI-functionaliteit in te schakelen.


Nutanix BW start 6 mei - 20 mei Datacollectief BW 13-05-2024 tm 03-06-2024
Nutanix BN start 6 mei - 20 mei

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!