Ziggo kiest voor CloudSense Configure Price Quote (CPQ)
CloudSense, speler op het gebied van Quote-to-Cash-platforms, helpt Ziggo meer omzet op de zakelijke markt te behalen dankzij het Salesforce-native CloudSense Telecoms Platform. Ziggo is in Nederland een grote aanbieder op het vlak van communicatie- en entertainmentdiensten voor consumenten en bedrijven.
Het uitgangspunt van het CloudSense Telecoms Platform is het CPQ-proces (Configure Price Quote). Daarin worden de verkoop- en leveringsprocessen van alle producten die een Communications Service Provider via de verschillende verkoopkanalen aanbiedt gebundeld. De totale transactiecyclus wordt native in Salesforce uitgevoerd. Er is minder tijd nodig om een offerte uit te brengen en de hele verkoopcyclus wordt gestroomlijnd dankzij het gebruik van een agile catalogus. Daarnaast biedt het platform communicatieserviceproviders meer mogelijkheden voor cross- en upselling, waardoor de gemiddelde orderwaarde stijg aldus Dave Loerts, directeur Sales SMB bij Ziggo, en Richard Britton, CEO bij CloudSense,