HP helpt IT-afdelingen applicaties en diensten te leveren aan eindgebruikers
HP kondigt updates aan voor HP Propel en HP Service Anywhere. De diensten helpen IT-afdelingen applicaties en services aan werknemers, gebruikers en partners te leveren en tegelijkertijd de kosten, complexiteit en veiligheid van de organisatie te beheren.
Binnen organisaties is sprake van een wildgroei aan informatie en applicaties, wat is ontstaan door het gemak en de beschikbaar van nieuwe cloudapplicaties. Veel IT-service catalogi zijn complex en gesloten van aard, en bieden weinig tot geen geïntegreerde selfservice opties. Eindgebruikers vinden het doorgaans dan ook makkelijker om zelf aan te schaffen wat zij nodig hebben. Hierdoor neemt de complexiteit voor IT-afdelingen echte toe, zijn de kosten moeilijk in de hand te houden en treden allerlei veiligheidsrisico’s op.
Levering van diensten en apps automatiseren
HP Propel en HP Service Anywhere richten zich op deze uitdagingen met behulp van mobiel, cloud, big data en social networking technologie. De diensten automatiseren en orkestreren de levering van diensten en apps door IT-afdelingen. HP Propel levert een selfservice en ‘one-stop shopping’ voor eindgebruikers via een gepatenteerde Service Exchange. De Service Exchange is toegankelijk voor eindgebruikers via de publieke cloud, de private cloud en services op locatie.
De dienst HP Propel is volledig geïntegreerd met HP Service Anywhere, een SaaS gebaseerde service managementoplossing aangedreven door het HP Haven big data analyseplatform en sociale selfservice mogelijkheden. HP Service Anywhere helpt IT-afdelingen eindgebruikers een goede gebruikerservaring te bieden bij zowel het afnemen van services en apps als het vragen naar ondersteuning.
Beschikbaarheid
Zowel HP Propel 2.0 als de nieuwste versie van HP Service Anywhere zijn per direct beschikbaar. Een gratis proefversie voor 30 dagen is beschikbaar door te registreren op www.hp.com/go/servicedesk.