Keylane koopt Benefits-Plaza
Keylane, SaaS-leverancier van software-oplossingen voor de verzekerings- en pensioenindustrie, heeft Benefits-Plaza voor een onbekend bedrag overgenomen. De overname stelt in staat verzekeraars een platform te bieden voor de administratie en communicatie rondom alle verzekerbare arbeidsvoorwaarden aldus Keylane.
“Met het Employee Benefits platform van Benefits Plaza biedt Keylane de markt een bewezen oplossing. Benefits-Plaza heeft jarenlange ervaring en een sterke positie bij opdrachtgevers opgebouwd, waaronder Avéro Achmea, Allianz, Aegon, Delta Lloyd en Zwitserleven. De overname maakt het mogelijk bestaande en nieuwe klanten van Keylane in de toekomst nog beter te bedienen,” zegt Ronald Kasteel (foto) – binnen Keylane’s executive board verantwoordelijk voor onder andere Strategy en Mergers & Acquisitions.
Het platform van Benefits Plaza biedt optimale ondersteuning aan verzekeraars, tussenpersonen en werkgevers. In een volledig geautomatiseerde database worden de verzekeringen van alle werknemers overzichtelijk vermeld. Mutaties in het werknemersbestand worden direct digitaal verwerkt (straight through processing) en gecommuniceerd aan de betrokken verzekeraars. Dit levert efficiency, tijdwinst en kostenbesparing op.
Ralph van Ginkel, directeur Benefits-Plaza: “Aansluiting bij Keylane is een zeer logische stap voor Benefits-Plaza. Samen zijn we nog beter in staat om onze klanten te voorzien van een totaaloplossing voor het beheer van alle verzekeringsgegevens. Ik kijk er naar uit om de ontwikkeling van het platform nog meer te versnellen en ben er van overtuigd dat dit met de nieuwe collega’s van Keylane lukt.”
De software van Benefits-Plaza wordt geïntegreerd in de Keylane-oplossingen. Een voordeel hierbij is dat Keylane al jarenlang software ontwikkelt voor Benefits-Plaza en dus goed bekend is met de oplossingen. Dit zal de integratie aanzienlijk vergemakkelijken.