Aviva Solutions investeert in Kentico kennis
Aviva Solutions, een fullservice Microsoft platform specialist, heeft de samenwerking met Kentico bekrachtigd door extra te investeren in kennis op het gebied van het Kentico platform. Aviva heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een digitaal fullservice bureau dat trajecten zowel technisch als op het gebied van business consultancy, customer experience en design invult. De Kentico all-in-one technologie voor CMS, e-commerce en online marketing is volgens Aviva bij uitstek geschikt om deze fullservice aanpak te ondersteunen.
Aviva Solutions is Kentico Gold Partner en werkt ondertussen al zo’n tien jaar met de oplossingen van Kentico. De laatste maanden is het bedrijf zich echter extra in Kentico gaan verdiepen. Aviva investeerde in marketing automation trainingen van Kentico om projectmanagers, designers, ontwikkelaars en sales volledig op de hoogte te brengen van de laatste ontwikkelingen om klanten innovatief te blijven bedienen. In totaal fristen 4 medewerkers hun Kentico kennis op door de certificering te vernieuwen en kennis te nemen van alle vernieuwingen in Kentico 9, de laatste versie van het platform. Daarnaast werden zo’n extra 8 medewerkers opgeleid tot certified Kentico developer.
Digitaal fullservice bureau
Voor een deel is de kennisinvestering ingegeven, omdat Aviva veel nieuwe projecten heeft waarbij van Kentico-technologie gebruik wordt gemaakt. Aviva is echter ook strategisch gemotiveerd om zich in Kentico te verdiepen. “Onze klanten zijn geïnteresseerd in contentpersonalisatie, interactief design en customer experience en benaderen hun website vanuit die invalshoeken,” aldus Barry Loekenbach, manager sales & Business Development bij Aviva Solutions. “Als digitale partner ben je steeds meer business advies aan het geven over welke functionaliteiten voor een klant belangrijk zijn. We zijn tegenwoordig echt gepositioneerd als fullservice bureau dat zowel de business kant als de technische kant van een project kan invullen. Kentico is een totaalplatform voor CMS, online marketing en e-commerce en is bij uitstek geschikt om ons hierin te ondersteunen. Op basis van de mogelijkheden van Kentico en de expertise van Aviva, kiezen veel van onze klanten voor deze oplossing.”
Sectorinstituut Transport en logistiek
Een goed voorbeeld van de integrale aanpak van Aviva is te zien bij Sectorinstituut Transport en logistiek. Deze organisatie vormt de verbindende factor die instroom en duurzame inzetbaarheid van vakbekwaam personeel in de logistieke en transportsector mogelijk maakt. Zij ondersteunen werkgevers bij hun P&O beleid en staan werknemers bij met raad en daad in hun loopbaan. De organisatie koos voor een nieuwe website wederom voor Kentico als platform en willen voor deze nieuwe site ook gebruikmaken van de digital marketing functionaliteiten. Die stellen hen beter in staat de verschillende doelgroepen te bedienen.
Karin Schoneveld, Manager Innovatie en Informatie van Sectorinstituut Transport en logistiek: “Ook al gaan we pas later dit jaar live met de nieuwe website, we profiteren nu al van het platform. Zo treffen we nu al voorbereidingen op de livegang en bouwen we bijvoorbeeld al deelprojecten op het platform. Ook zijn we gemigreerd naar een flexibele Azure hosting omgeving. Ons doel voor de nieuwe site is om een innovatieve online klantbediening toe te passen met contentpersonalisatie voor onze doelgroepen, waarbij iedereen een ‘mijn-omgeving’ heeft. De combinatie van de mogelijkheden van Kentico met het kritische en creatieve meedenken van het Aviva team, maakte de keuze gelukkig niet al te moeilijk”.