Episerver koopt Optivo omnichannel technologie
Episerver, leverancier van het platform om digitale content, verkoop- en marketingactiviteiten mee te managen in de cloud, neemt Optivo over, de leverancier van oplossingen voor omnichannel campagnemanagement en customer intelligence.cHet nieuw overgenomen bedrijf zal verdergaan onder de naam Optivo, an Episerver company, en zal de infrastructuurbasis vormen voor Episerver’s groei in de Duitstalige regio. Optivo managing directors Rainer Brosch en Thomas Diezmann blijven aan in hun huidige rollen.
Door de inzet van Optivo’s technologie en dienstverlening op het gebied van omnichannel campagnemanagement, krijgen klanten van Episerver de mogelijkheid om contextueel relevantere klantinteracties op te zetten over verschillende kanalen. Op die manier weten ze zeker dat de juiste boodschap terecht komt bij de juiste klant op het juiste moment en op de juiste manier. Dankzij de uitbreiding met Optivo, krijgen digital marketing- en salesprofessionals die Episerver gebruiken, de mogelijkheid de manier waarop klanten reageren op hun campagnes, te beheren en optimaliseren. En dit via alle kanalen, door tegelijkertijd het gedrag van hun klanten te volgen en te voorspellen. Op die manier zijn Episerver-gebruikers in staat continu één-op-één engagement aan te gaan, zo beweert Mark Duffell, President en CEO van Episerver.
Deze aankondiging volgt op de overname door Episerver van het bedrijf Peerius, een leverancier van intelligente omnichannel personalisatie in de cloud. Die acquisitie betekende een grote stap vooruit voor Episerver’s visie voor de autonome personalisatie. Dit is het mogelijk maken voor merken om in te spelen op het gedrag en de intenties van klanten om zo één-op-één te interacteren met klanten over verschillende platforms en zelfs persoonlijk contact te leggen met anonieme bezoekers.
Episerver verwacht dat Optivo’s multidimensionale segmentatie en event triggering een aanvulling vormen op Peerius’ voorspellende analysemogelijkheden op basis van machine learning en real-time besluitvorming. Op zijn beurt zal Optivo het omnichannel campagnebeheer en de e-mailmarketingfunctionaliteiten binnen Episerver versterken. Om het plaatje compleet te maken, zal de combinatie van enerzijds Episerver’s expertise en kracht in content management, commerce, social en mobile marketing en anderzijds de Optivo-technologie, zorgen voor een allesomvattende omnichannel ervaring voor klanten.
In een recent onderzoek van Forrester gaf 52 procent van de ondervraagde marketeers aan dat het kunnen begrijpen van klantgedrag over verschillende kanalen en platforms heen, dé uitdaging was voor de komende twee jaar. Andere zaken die de respondenten als belangrijk zagen, waren het verbeteren van de klantinteractie, kennisdeling en loyaliteit (38%), het integreren van online en offline interacties (38%), en het herkennen en toewijzen van marketingresultaten over diverse interacties (40%).
WK