Problemen met inloggen voor Outlook.com-gebruikers
Outlook.com kampt al enige tijd met technische problemen. iOS-gebruikers melden niet te kunnen inloggen en krijgen hierdoor geen toegang tot hun e-mail.

De problemen lijken sinds dit weekend te spelen. Ook toen meldden gebruikers problemen met het inloggen op hun account. In sommige gevallen werden gebruikers daarbij tijdelijk uit hun account gesloten na meerdere mislukte inlogpogingen.
'Alleen iOS-gebruikers getroffen'
Microsoft erkent op zijn statuspagina de problemen. Alleen iOS-gebruikers ervaren volgens de techgigant problemen. Het schrijft: "Gebruikers kunnen hun e-mail mogelijk niet openen met de ingebouwde mail-app op iOS-apparaten.
Gevolgen voor de gebruiker: Gebruikers kunnen hun e-mail mogelijk niet openen met de ingebouwde mail-app op iOS-apparaten.
Huidige status: We zijn bezig met de analyse van de beschikbare gegevens om de onderliggende oorzaak van de problemen die gebruikers ondervinden bij het openen van hun e-mail met de ingebouwde mail-app op iOS-apparaten te isoleren."
Microsoft belooft later vandaag met een nieuwe update te komen.