Witold Kepinski - 15 mei 2025

ServiceNow lanceert ServiceNow University voor AI-gedreven vaardigheden

Tijdens Knowledge 2025, het jaarlijkse evenement voor klanten en partners, heeft ServiceNow de lancering aangekondigd van ServiceNow University. Dit innovatieve leerplatform is ontworpen om individuen in staat te stellen te groeien, zich te ontwikkelen en vaardigheden op te bouwen die essentieel zijn in een wereld die steeds meer door AI wordt aangedreven.

ServiceNow lanceert ServiceNow University voor AI-gedreven vaardigheden image

ServiceNow University biedt een gepersonaliseerde leerervaring die zich aanpast aan de behoeften van het individu en inspeelt op de veranderende eisen van de arbeidsmarkt. In tegenstelling tot statische leeromgevingen, combineert ServiceNow University de kracht van AI met de wetenschap van spelenderwijs leren om een veilige omgeving te creëren waarin mensen buiten hun comfortzone kunnen treden en hun volledige potentieel kunnen ontplooien. Het platform is beschikbaar voor het gehele ServiceNow-ecosysteem: medewerkers, klanten en partners.

Menselijke renaissance

"In het tijdperk van AI hebben we de kans om een menselijke renaissance te ontketenen door onze mensen te helpen hun volledige potentieel te bereiken, hun leven te vereenvoudigen en zich te concentreren op het zinvolle, innovatieve werk dat zakelijk succes drijft," aldus Jacqui Canney, chief people and AI enablement officer bij ServiceNow. "De snelheid van verandering vereist ook een flexibele aanpak van leren en ontwikkelen, die evenzeer gericht is op hoe mensen leren in de flow van hun werk als op de juiste vaardigheden die ze nodig hebben om te gedijen. Daarom hebben we ServiceNow University ontworpen om een cultuur van continu leren en aanpassen te bevorderen, met onze mensen centraal."

Een aankomend onderzoeksrapport van ServiceNow en Pearson, dat in september wordt gepubliceerd, voorspelt dat agentische AI miljoenen banen zal ontwrichten, zowel technische als niet-technische, wat de vraag naar bijscholing zal aanwakkeren. Alleen al in de VS wordt geschat dat meer dan 8 miljoen functies zullen veranderen door agentische AI. ServiceNow University maakt gebruik van geavanceerde AI en een gepersonaliseerde toolkit om alle learners te ondersteunen, of hun rol nu evolueert of ze voor het eerst een technisch georiënteerde functie betreden.

Belangrijkste kenmerken van ServiceNow University:

  • Volledig gratis en 'gamified': Honderden on-demand cursussen en praktijkgerichte assessments waarmee learners credentials, punten, badges en rangen kunnen verdienen om hun persoonlijke ontwikkeling te belonen en de benodigde vaardigheden voor de digitale werkplek te verwerven.
  • AI-aangedreven unified profiel: Een centrale plek waar iemands vaardigheden, ervaringen en prestaties samenkomen, met gepersonaliseerde content en een on-demand catalogus om betrokkenheid te stimuleren en groei te bevorderen.
  • Uitgebreid leeraanbod: Intuïtieve, hapklare content voor verschillende vaardigheidsniveaus, inclusief een robuust AI-leertraject om learners te helpen AI te begrijpen, te gebruiken en er leiding aan te geven.
  • ServiceNow University versterkt ook ServiceNow's bestaande RiseUp-initiatief, dat kansarme gemeenschappen betere toegang biedt tot technologie, kennis en mogelijkheden. Het bedrijf streeft ernaar om via ServiceNow University tegen het einde van 2027 drie miljoen learners te bereiken.

Op maat gemaakte, schaalbare leermiddelen

Nieuw onderzoek benadrukt de noodzaak van investeringen in op maat gemaakte, schaalbare leermiddelen om werknemers voor te bereiden op de impact van AI op de arbeidsmarkt. ServiceNow University is nu algemeen beschikbaar voor medewerkers, klanten, partners en individuen.

EGP 06/05/2025 t/m 03/06/2025 BW DIC Security Day BW tm 1 juli 2025
Gartner BN tm 12-11-2025 - 4

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!