Witold Kepinski - 11 juni 2025

Annemarie Brandsen wordt Director Marketing Europe North Digital Realty

Digital Realty benoemt Annemarie Brandsen tot Director Marketing Europe North. Vanuit Amsterdam zal zij het marketingteam in de regio aansturen. Verder richt Brandsen zich op het versterken van de merkpositie en het versnellen van de groei in Noord-Europa, waarbij marketing een belangrijke rol speelt in de positionering richting enterprise-klanten en op het gebied van AI-toepassingen.

Annemarie Brandsen wordt Director Marketing Europe North Digital Realty image

Annemarie heeft ruime ervaring in marketing binnen de IT-sector. Ze werkte onder meer ruim acht jaar bij Microsoft, waar ze betrokken was bij de lancering van CRM Online (Microsoft Dynamics). Daarna vervulde ze bij Cisco een sleutelrol in de ontwikkeling van onder andere een Account-Based Marketingstrategie en de regionale uitrol van wereldwijde campagnes. Binnen de diverse functies gaf ze leiding aan internationale teams binnen de EMEA-regio.

Focus op enterprise, AI en regionale groei

De aanstelling van Brandsen sluit aan bij de strategische koers van Digital Realty om de positie als toonaangevende datacenterpartner voor enterprise-klanten verder uit te bouwen. De opening van de nieuwe datacenters BRU4 (Brussel) en AMS11 (Amsterdam), evenals de langetermijngroeistrategieën in Stockholm en Kopenhagen, onderstrepen de focus op uitbreiding van capaciteit, connectiviteit en innovatie in Noord-Europa.

“Met haar brede ervaring in internationale marketing en kennis van de technologiesector is Annemarie een waardevolle versterking van ons team”, zegt Vincent in ’t Veld, Managing Director Europe North bij Digital Realty. “De enterprise-markt ontwikkelt zich razendsnel. Marketing is onmisbaar om onze oplossingen zichtbaar te maken en nog beter aan te laten sluiten op de vraagstukken van klanten en de oplossingen van onze IT-partners.”

Annemarie Brandsen kijkt uit naar de toekomst: “Ik ben in een groeifase van Digital Realty aan boord gekomen. Met de vele ontwikkelingen en vraagstukken op het gebied van data, data soevereiniteit en AI zie ik volop mogelijkheden. Voor mij is marketing geen one-size-fits-all, maar een strategische keuze: wat willen we vertellen, aan wie en vooral waarom? Elke doelgroep en industrie vraagt om een eigen benadering – van finance tot publieke organisaties. Ik kijk ernaar uit om samen met het team verder te bouwen aan onze zichtbaarheid en met gerichte campagnes bij te dragen aan de ambitieuze groei van Digital Realty.”

Omada by TP-Link 10/06/2025 t/m 17/06/2025 BN + BW Veeam 10/06/2025 t/m 01/07/2025 BN + BW
Omada by TP-Link 10/06/2025 t/m 17/06/2025 BN + BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!