CDP-specialist Relay42 in handen van het Finse Supermsetrics
Supermetrics neemt Relay42 over, een bedrijf gespecialiseerd in realtime Customer Data Platform (CDP). Deze overname stelt Supermetrics in staat om data-integratie, analyse en activatie aan te bieden in één oplossing, gericht op gebruiksgemak voor marketeers.

Het CDP van Relay42 verzamelt klantdata en maakt het mogelijk om dynamische doelgroepen op te bouwen, te targeten en gepersonaliseerd contact te leggen via verschillende kanalen, zoals e-mail, websites, apps en programmatic adverteren. Door de combinatie van de data-intelligentie oplossing van Supermetrics met de realtime personalisatietechnologie van Relay42, ontstaat een platform dat dataperformance, klantgedrag en omzetresultaten met elkaar verbindt.
Realtime data combineren met AI-besluitvorming en cross-channel optimalisatie
Anssi Rusi, CEO van Supermetrics, zegt: ‘Supermetrics loopt voorop in de zich snel ontwikkelende marketing intelligence wereld; we ondersteunen al meer dan 200.000 bedrijven met onze oplossing. Met de overname van Relay42 combineren we realtime data met AI-besluitvorming en cross-channel optimalisatie. We creëren een platform dat marketeers in staat stelt om hun marketing performance en first-party klantdata samen te voegen in één overzicht. Met dit overzicht betrek je klanten dynamisch en gericht, via elk touchpoint en met de juiste boodschap.’
Christiaan van der Waal, CEO van Relay42, zegt over de overname: ‘Relay42 helpt organisaties om versnipperde klantdata om te zetten naar gepersonaliseerde klantreizen. Nu we onderdeel worden van Supermetrics, kunnen we onze capaciteiten inzetten bij duizenden marketeers wereldwijd. Daarnaast versterken we Relay42 met het rijke aanbod van Supermetrics als het gaat om data-integratie, performance marketing, e-commerce, CRM en first-party data. Samen brengen we onze gedeelde visie tot leven: bedrijven van elke omvang laten profiteren van realtime regie over klantreizen om slimmere en relevantere klantervaringen te creëren.’
Klanten van beide platformen kunnen in de nabije toekomst gebruikmaken van geïntegreerde diensten, waaronder AI-gestuurde workflows die automatisch data-analyses uitvoeren, klantreisoptimalisatie en activatie over verschillende kanalen.