Overname Crayon door SoftwareOne afgerond
SoftwareOne Holding, leverancier van software- en cloudoplossingen, maakt bekend de overname van Crayon te hebben afgerond. De integratie van beide bedrijven is officieel gestart.

De samengevoegde onderneming heeft een totale omzet van ongeveer 1,6 miljard Zwitserse Frank, omgerekend zo'n 1,67 miljard euro. Het bedrijf is aanwezig in meer dan 70 landen en telt ongeveer 13.000 medewerkers. SoftwareOne ziet in de overname diverse strategische voordelen. Denk daarbij aan de complementaire geografische aanwezigheid, het klantenbestand en het aanbod van beide bedrijven, evenals hun gedeelde waarden en cultuur.
'Belangrijke mijlpaal'
“Vandaag is een belangrijke mijlpaal. SoftwareOne en Crayon, twee wereldwijde leveranciers van software en cloudoplossingen bundelen hun krachten en gaan samen de toekomst in,” aldus Raphael Erb, Co-CEO van SoftwareOne. “Samen hebben we een ongeëvenaarde wereldwijde aanwezigheid met een uitgebreid lokaal bereik en een verbeterd aanbod. Dit biedt uitzonderlijke waarde voor klanten. Onze gezamenlijke toewijding aan het succes van onze klanten en innovatie zal nieuwe groeimogelijkheden bieden naarmate onze snelgroeiende sector zich verder ontwikkelt in dit AI-tijdperk.”
Melissa Mulholland, Co-CEO van SoftwareOne: “We hebben lang naar deze dag uitgekeken en nu zijn we klaar voor dit nieuwe hoofdstuk. Met onze wereldwijde teams, expertise en capaciteiten, en onze solide hyperscaler-partnerschappen, zijn we goed gepositioneerd om klanten te ondersteunen bij hun digitale transformatietrajecten.”
Nicole Dezen, CVP en Chief Partner Officer bij Microsoft: “Bij Microsoft zijn we er trots op dat we zowel Crayon als SoftwareOne tot onze strategische partners mogen rekenen. Samen vormen ze een van onze grootste partners. Het bedrijf is nu beter dan ooit gepositioneerd om onze gezamenlijke klanten te bedienen met een groter bereik, diepgaande expertise en verbeterde capaciteiten. We zijn enthousiast over de kansen die deze combinatie biedt voor de innovatie die we gezamenlijk zullen leveren en de impact die dit zal hebben op onze gezamenlijke klanten.”